Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Illum afslører tårnhøj målsætning

Foto: detailfolk.dk



Illums ejerforhold:

Illum er ejet af det thailandske konglomerat Central Group.

Central Groups indtog i Europa begyndte i 2011, da de købte det italienske luksusmagasin la Rinascente. I 2013 købte La Rinascente Illum i København. I maj i år købte Central Group Illums bygning af kapitalforvalteren Blackrock.

Central Group er ejet af Chiravathi-familien, der er Thailands tredjerigeste familie med en formue på 82,4 milliarder kroner ifølge erhvervsmagasinet Forbes

Kilde: Berlingske Business

Wednesday den 23 December 2015 kl. 10:42 - Kilde: Berlingske Business

Ambitionen er helt klar hos Illums nye administrerende direktør, Jeanette Aaen. Netsalg indgår ikke.

Illum-ejer, italienske La Rinascente, har tidligere meldt ud til pressen, at det københavnske stormagasin skal være en international succes.

Men nu sætter Illums nye administrerende direktør, Jeanette Aaen, flere ord bag målet.

- Illum skal være et sted, hvor man bare har lyst til at tage hen, fordi der er fedt at være. En markedsplads, et oplevelseshus, byens ultimative spot for forkælelse og eksklusive brands, siger Jeanette Aaen til Berlingske Business.

Jeanette Aaen kalder processen en transformation, der skal ændre stormagasinets DNA. Ambitionen er, at Illum bliver Nordens mest eksklusive stormagasin.

I interviewet med Berlingske Business lægger Jeanette Aaen, som begyndte som administrerende direktør for Illum i september, ikke skjul på, at Illum har skruet op for de eksklusive brands i forbindelse med Illums ombygning og relancering, som forventes endelig færdig i 2017. 

LÆS OGSÅ: Brandingekspert: Illum siger farvel til en stribe almindelige kunder

LÆS OGSÅ: Illum: Vi skal være en international succes

Dyrker forkælelsen

- I øjeblikket taler alle om digital disruption i detailhandlen, og at internethandelen er den nye agenda. Det er ikke Illums dagsorden. Vi går derimod tilbage i tiden til kernen af, hvad der gør det rart at handle: Det gode kundemøde. Den ekstravagante service. Den fantastiske oplevelse. Det er det, vi skal omfavne. Vi dyrker forkælelsen, og vi henvender os til den kræsne forbruger, der netop stiller krav til oplevelse og service, forklarer Jeanette Aaen til Berlingske Business.

I november genåbnede Illum officielt sin eksklusive 2. etage med mode og sko til kvinder som led i renoveringen, der startede i 2013. Ombygningen begyndte, da La Rinascente i 2013 købte stormagasinet for at ’løfte det op til det næste niveau ved at give Illum et mere luksuriøst, internationalt strejf'.

LÆS OGSÅ: Ombygning koster Illum millionunderskud

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD