Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Brandingekspert: Illum siger farvel til en stribe almindelige kunder

Arkivfoto
Foto: detailfolk.dk



Mandag den 7 december 2015 kl. 08:55 - Kilde: Berlingske Business - 0

Illums mere eksklusive koncept betyder ifølge brandingekspert, at stormagasinet mister traditionelle kunder. Forretningsdrivende efterlyser kunder.

Selvom Illum på Strøget i København endnu ikke er igennem en omfattende renovering, som skal gøre stormagasinet mere eksklusivt, fortæller både forretningsdrivende og eksperter til Berlingske, at det er gået ud over både antallet af besøgende og sammensætningen af den hidtidige kundekreds.

- Vi ser generelt, at flere Strøg-butikker forsøger at trække i en mere eksklusiv retning. Illum er et eksempel på et sted, som i højere grad oser af eksklusivitet og international standard end for år tilbage. Det dufter af at gå ind i et fantastisk stormagasin i London eller Paris, om end i en meget mindre skala. Det lader til, at deres mål er at komme på højde med et internationalt shopping-magasin, som skal tiltrække flere turister, men samtidig er det sikkert, at Illum siger farvel til en stribe helt almindelige danske forbrugere, fordi varerne i mange butikker simpelthen er blevet for dyre, siger brandingekspert og direktør i PS Live Andreas Hansen til Berlingske.

I november genåbnede Illum officielt sin eksklusive 2. etage med mode og sko til kvinder som led i en omfattende renovering, der startede i 2013. Ombygningen begyndte, efter at den italienske kæde La Rinascente i 2013 købte stormagasinet for at ’løfte det op til det næste niveau ’ved at give Illum et mere luksuriøst, internationalt strejf.

LÆS OGSÅ: Illum: Vi skal være en international succes

Meget færre kunder

Men ifølge flere forretningsdrivende er det ikke kun ombygningen, som har reduceret antallet af kunder. Set med deres øjne trækker de dyre luksusbrands ikke kunder nok ind i stormagasinet.

Flere forretningsdrivende i Illum fortæller til Berlingske, at de har mærket en stor nedgang i antallet af kunder og dermed også i deres omsætning, efter at Illum indledte ombygningen af stormagasinet, hvor der samtidig begyndte at komme meget dyre luksusbrands ind som lejere.

- Min omsætning ligger cirka 50 procent lavere, end den gjorde, før ombygningen begyndte, og før de dyre mærker rykkede ind. Der kommer ikke ret mange kunder gennem Illum mere, siger en forretningsdrivende, som ikke ønsker sit navn frem, til Berlingske.

LÆS OGSÅ: Ombygning koster Illum millionunderskud

Illum-direktør forsvarer

Administrerende direktør i Illum, Jeanette Aaen, fortæller til Berlingske, at ombygningsperioden ’naturligvis har påvirket stormagasinets kundetrafik’.

Dog mener hun, at Illum er ’tilbage i fuldt flor’, og at de nye, eksklusive brands i den senere tid har øget kundetrafikken.

Illums ombygning og relancering forventes endelig færdig i 2017.

LÆS MERE I: Illum genåbner eksklusiv etage

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD