Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ikonisk katalog får nyt liv som usædvanlig podcast: Hør uddrag

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 18 March 2021 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

De fysiske udgaver af Ikea-kataloget har fået kniven. Men nu er den svenske gigant så klar med et nyt tiltag: Put hele molevitten i ørene.

Mens det snart er helt slut med at bladre rundt i et fysisk katalog fra Ikea, så er det for første gang muligt at trykke play og få et overblik sofaer, køkkenudstyr, reoler og hvad den svenske boliggigant ellers kan byde på

Ikea har nemlig valgt at udgive den amerikanske udgave af sit årlige katalog som podcast under titlen The Ikea Audio Catalog, hvor en stemme læser beskrivelser og priser op for lytteren.

Hele podcasten er delt op i 13 kapitler, som løber op i fire timers varighed.

- Vi er klar over, at du nok har gennemlyttet enhver mulig podcast, lydbog og Best of 2020-playliste,du har kunnet støve op, så måske kan du bruge nogle nye beroligende lyde til at sætte på, mens vi alle venter på at livet vender tilbage til normalen, siger en fortæller i podcastens indledning.


Hele podcasten kan findes på Spotify. Men du kan også give første kapitel et lyt med det samme:


Slut med katalog

Sidste år måtte danske forbrugere undvære at modtage det årlige Ikea-katalog med posten. I stedet kunne man hente et eksemplar i det nærmeste varehus eller finde en digital udgave på nettet.

Men nu går den svenske boliggigant skridtet videre. Fremover kommer der slet ikke til at være et katalog - hverken fysisk eller digitalt. I USA er årets katalig det sidste, som udkommer på papir.

- I 70 år har det været et af vores mest unikke og ikoniske produkter, som har inspireret milliarder af mennesker over hele verden, siger Konrad Grüss i en pressemeddelelse. Han er adm. direktør for Inter IKEA Systems.

- At vende det sidste blad i katalogets historie er en følelsesladet, men rationel beslutning. Medieforbruget og kundeadfærden har ændret sig, og det har ført til en faldende interesse, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Et år som ingen andre endte godt for Ikea Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD