Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Hummelchef: Militæret har gjort mig til en dygtig leder

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 18 August 2016 kl. 09:55 - Kilde: Børsen

At kunne motivere sine ansatte stammer fra militæret. Det er bare et af flere værktøjer, som Hummels adm. direktør bruger dagligt.

Livserfaring kan bruges til mange ting. Og det er helt sikkert de 11 år i hæren, der har gjort Søren Schriver til en dygtig leder. Det mener han i hvert fald selv. Den aministrerende direktør i Hummel bruger dagligt de værktøjer, han lærte fra sin officeruddannelse, fortæller han til Børsen.

Man skal have styr på de fire S'er: Skyde, sove, spise og skide.

- Skyde - det handler i en virksomhed selvfølgelig om, hvad medarbejderne skal gøre, hvilke opgaver der skal løses. De øvrige elementer er de nære ting, som skaber tryghed for medarbejderne - og tager fokus fra løsning af arbejdsopgaverne, hvis ikke de er på plads, forklarer Søren Schriver til Børsen.

Motivation er afgørende

Derudover er det vigtigt for Søren Schriver at kunne motivere folk. En disciplin han også har taget med sig fra militæret.

- På et tidspunkt blev militæret jo nærmest opfattet som flippet på dette felt. Men man var meget langt fremme dér. Selv om der i nogle situationer skal gives ordrer, som skal følges omgående, er det helt sikkert, at man aldrig får folk med sig, hvis ikke de forstår, hvorfor de skal gøre, som man beder dem om, siger han.

I dag omsætter Hummel for 834 millioner kroner. Når man driver en så stor koncern, er det vigtigt, at alle forstår, hvorfor de er vigtige for virksomheden. Man kan dog heller ikke forvente, at alle hele tiden leverer 100 procent. Folk skal have plads til at udvikle sig.

- Inden for design og mode har vi mange yngre kvinder, som i perioder med børn yder en - ikke ringere - men anderledes indsats. Og fejl, dem accepterer jeg i dén grad. Jeg jagter ikke steder at placere skyld, når der sker fejl. Faktisk påtager jeg mig hellere selv skyld for noget for at undgå, at der rundt omkring i organisationen laves en masse cover my ass-aktiviteter, som er meget ødelæggende, forklarer han.

LÆS OGSÅ: Hummel stormer frem i et af Europas største lande

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD