Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Digital satsning skal gavne Bog & idé-butikkerne

Foto: detailfolk.dk



Friday den 23 June 2017 kl. 07:44 af: Kristian Holgersen

Kæden vil styrke samspillet mellem webshoppen og de fysiske butikker. Det skal en ny platform og en kendt erhvervsprofil sørge for.

Med lanceringen af en nyudviklet platform på nettet vil Bog & idé knytte endnu tættere bånd mellem webshoppen og de fysiske butikker. Det skriver den landsdækkende kæde i en pressemeddelelse.

På bog-ide.dk kan kunderne således glæde sig over en forbedret søgefunktion, mere inspiration i form af blogs, anmeldelser og anbefalinger samt integration af de sociale medier.

- Med en ny, forstærket digital tilstedeværelse imødekommer vi vores kunders nye søge- og købsmønstre og får flettet online og offline langt bedre sammen, siger Michael Meyer, bestyrelsesformand for Indeks Retail, hvor Bog & idé hører under.

Nettet kan styrke de fysiske butikker

Selvom det er helt normalt at købe bøger på nettet, så er de traditionelle boghandlere ikke et overstået kapitel, mener man hos Bog & idé.

Ofte starter forbrugerne deres søgen efter nye bøger bag skærmen, for derefter at gøre indkøbet i en fysisk butik. Desuden vælger tre ud af fire kunder i webshoppen at hente deres bøger i en af kædens 122 butikker.

- Mange tror måske, at online-handlen går ud over de fysiske butikker, men vi oplever det stik modsatte. Der er en rigtig god synergi imellem effektiv søgning og bogindkøb på nettet og den personlige service og inspiration, vi kan tilbyde i vores landsdækkende net af butikker, siger Michael Meyer.

Ny mand i bestyrelsen

For at øge fokus på samspillet mellem webshoppen og de fysiske butikker har Ib Nørholm fået posten som næstformand i bestyrelsen. Han er blandt andet kendt som medejer af WhiteAway.

- Vi ved, at al handel i dag starter på nettet, men at langt størstedelen af handlen faktisk ender i en fysisk butik, fordi kunderne vil have personlig kontakt og service – nøglen til succes er at være relevant på nettet og ikke bare have et visitkort på sit site, men en dyb hjemmeside, der giver masser af god information og inspiration, siger Ib Nørholm.

- Jeg glæder mig til, med min viden og erfaring fra mange års arbejde med at opbygge WhiteAway, at bidrage til udviklingen af fremtidens Bog & idé, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Alt blev bedre da Bog & Idé satsede på bøger



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD