Top 10: Disse modebrands er mest populære hos danskerne på nettet
En ny undersøgelse kortlægger, hvilke modebrands danskerne foretrækker, når de handler online.
Det er de helt store spillere, når det handler om salg af tøj og mode, som også er danskernes favoritter på nettet. Det viser en ny undersøgelse fra spareportalen CupoNation.
Portalen har undersøgt 77 forskellige modebrands og deres tilstedeværelse på internettet. Det modebrand, som flest danskere besøger på nettet, er suverænt H&M. På en andenplads kommer Zara. Det er altså to af de største spillere globalt, som også er danskerne favoritter.
Mest populære hjemmesider
De modebrands med mest dansk hjemmesidetrafik fra marts til maj 2017 er:
- Hennes & Mauritz (H&M)(2.398.046)
- Zara (826.124)
- Adidas (807.948)
- Nike (733.755)
- Vero Moda (255.849)
- Gina Tricot (229.526)
- Only (217.669)
- Weekday (183.590)
- Jack & Jones (172.299)
- Mango (168.722)
Mest populære på sociale medier
CupoNation har også undersøgt, hvilke af de samme modebrands, der har flest følgere på diverse sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter, og Youtube). Kigger man udelukkende på de danske modebrands er top 10 listen i samme periode således:
- Vero Moda (255.849)
- Only (217.699)
- Jack & Jones (172.299)
- Pieces (144.355)
- Vila (135.762)
- Ecco (100.015)
- Samsøe & Samsøe (98.422)
- Name It (92.788)
- Bianco (76.630)
- Selected Homme (65.289)
Her er det tydeligt, at Bestseller-koncernen dominerer. Bestseller ejer 7 ud af de 10 mest populære brands på de sociale medier.
- I undersøgelsen har det dog ikke været muligt at adskille de danske følgere fra det totale antal på de sociale medier, understreger CupoNation.
Facebook er det største medie for de forskellige modebrands. Instagram er dog ikke så langt efter. Twitter og Youtube er langt mindre populære værktøjer, viser undersøgelsen som du kan læse HER.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops