Ny opgørelse: Her er landets dyreste brands
Et amerikansk konsulenthus har fundet frem til Danmarks mest værdifulde brands. Flere repræsentanter fra detailbranchen er med på listen.
Hvert år forsøger det amerikanske konsulenthus Brand Finance at finde frem til de mest værdifulde brands i hele verden.
Den indsats har nu resulteret i en stor opgørelse over danske brands, som alle er blevet set efter i sømmene af de amerikanske eksperter og derefter rangeret efter brandværdi.
På årets liste ligger Lego på en suveræn førsteplads med en anslået brandværdi på 50 mia. kroner. Det er en stigning på 68 procent i forhold til sidste år. Andenpladsen tager Arla sig af, men mejerikoncernen når kun op på den halve værdi - 25 mia. kroner. Danske Bank runder podiet af på tredjepladsen.
I top 10 er der to rigtige detailbrands med. Pandora ligger nummer fem, mens Coop er rykket op som nummer ti fra sidste års tolvteplads.
Brand Finance har lagt hele rapporten og udregningsmetoden på nettet. Se den her.
Top 10 over Danmarks mest værdifulde brands
1: Lego (brandværdi: 50 mia. kroner)
2: Arla (25)
3: Danske Bank (24)
4: Maersk (23)
5: Pandora (19)
6: ISS (14)
7: Vestas (10,2)
8: Novo Nordisk (10,1)
9: DSV (9,8)
10: Coop Danmark (9,6)
Detailbranchens placeringer
12: Dansk Supermarked (brandværdi ikke tilgængelig)
21: Fakta
23: Ecco
34: Rema 1000 Danmark
38: Top-Toy
Kilde: Brand Finance 2017
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter