Her er verdens 10 mest værdifulde modebrands
Konsulenthuset Brand Finance har lavet deres årlige opgørelse over de mest værdifulde modebrands i verden. Se listen her.
Der ligger en større analyse bag konsulenthuset Brand Finances undersøgelse af, hvilke modebrands der er de mest værdifulde på verdensplan.
I år er det den amerikanske sportsgigant Nike, der indtager førstepladsen. På andenpladsen er svenske H&M og på tredjepladsen finder vi spanske Zara.
Konsulenthuset har lagt hele rapporten ud på sin hjemmeside. I alt har Brand Finance lavet en liste over de 50 mest værdifulde modebrands. Se rapporten og konceptet bag udregningerne her.
Innovation til forskellige målgrupper
Nikes brandværdi er ifølge Brand Finances udregninger steget med 13 procent og er nu oppe på 32 milliarder dollar svarende til 223 milliarder kroner. Det betyder også, at Nike er det tredje stærkeste brand på tværs af alle brancher.
- Brandets styrke kan delvist tilskrives tøjgigantens evne til løbende at innovere og levere state-of-the-art produkter til mange forskellige forbrugergrupper, står der i rapporten fra Brand Finance som herefter kommer med en række eksempler.
- Sidste år udkom brandet med den længe ventede HyperAdapt sneaker med selv-snøring, som var blevet populær gennem sci-fi-filmen Tilbage til fremtiden. Derudover var brandet det første store sportsbrand, som annoncerede en sportstøjslinje indenfor plus-size-området, står der i rapporten.
Det understreges også, at Nikes lancering af en sports-hijab til kvinder, der ønsker at dyrke sport og samtidig være tildækkede, også har bidraget til brandets værditilvækst.
Top 10 over de mest værdifulde modebrands
- Nike: 32 mia dollar
- H&M: 19 mia dollar
- Zara: 14,4 mia dollar
- Louis Vuitton: 13 mia dollar
- Adidas: 10 mia dollar
- Uniqlo: 9,6 mia dollar
- Hermes: 8,3 mia dollar
- Rolex: 7 mia dollar
- Gucci: 6,8 mia dollar
- Cartier: 6,7 mia dollar
LÆS OGSÅ: Detailkæder blandt de 10 mest populære brands i Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter