Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er verdens 10 mest værdifulde modebrands

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 15 March 2017 kl. 08:51 af: Lise Møller Schilder

Konsulenthuset Brand Finance har lavet deres årlige opgørelse over de mest værdifulde modebrands i verden. Se listen her.

Der ligger en større analyse bag konsulenthuset Brand Finances undersøgelse af, hvilke modebrands der er de mest værdifulde på verdensplan.

I år er det den amerikanske sportsgigant Nike, der indtager førstepladsen. På andenpladsen er svenske H&M og på tredjepladsen finder vi spanske Zara.

Konsulenthuset har lagt hele rapporten ud på sin hjemmeside. I alt har Brand Finance lavet en liste over de 50 mest værdifulde modebrands. Se rapporten og konceptet bag udregningerne her

Innovation til forskellige målgrupper

Nikes brandværdi er ifølge Brand Finances udregninger steget med 13 procent og er nu oppe på 32 milliarder dollar svarende til 223 milliarder kroner. Det betyder også, at Nike er det tredje stærkeste brand på tværs af alle brancher.

- Brandets styrke kan delvist tilskrives tøjgigantens evne til løbende at innovere og levere state-of-the-art produkter til mange forskellige forbrugergrupper, står der i rapporten fra Brand Finance som herefter kommer med en række eksempler.

- Sidste år udkom brandet med den længe ventede HyperAdapt sneaker med selv-snøring, som var blevet populær gennem sci-fi-filmen Tilbage til fremtiden. Derudover var brandet det første store sportsbrand, som annoncerede en sportstøjslinje indenfor plus-size-området, står der i rapporten.

Det understreges også, at Nikes lancering af en sports-hijab til kvinder, der ønsker at dyrke sport og samtidig være tildækkede, også har bidraget til brandets værditilvækst.

Top 10 over de mest værdifulde modebrands

  1. Nike: 32 mia dollar
     
  2. H&M: 19 mia dollar
     
  3. Zara: 14,4 mia dollar
     
  4. Louis Vuitton: 13 mia dollar
     
  5. Adidas: 10 mia dollar
     
  6. Uniqlo: 9,6 mia dollar
     
  7. Hermes: 8,3 mia dollar
     
  8. Rolex: 7 mia dollar
     
  9. Gucci: 6,8 mia dollar
     
  10. Cartier: 6,7 mia dollar 

     

LÆS OGSÅ: Detailkæder blandt de 10 mest populære brands i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD