Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Giver ekstra månedsløn til medarbejderne

Peter Hulweg Christiansen, adm. direktør i Georg Jensen Damask.




Friday den 30 August 2019 kl. 10:23 af: Kristian Holgersen

Et dansk brand med over 260 år på bagen har netop offentliggjort sit bedste regnskab nogensinde. Det udløser en kontant belønning.

Man kan ikke beskylde Georg Jensen Damask for at toppe tidligt.

Den danske tekstilvirksomhed, der blev grundlagt helt tilbage i 1756, har netop lagt årsregnskabet for 2018/19 frem. Udfaldet bliver i en pressemeddelelse kaldt både “historisk godt” og “en milepæl.”

- Resultatet er vores bedste nogensinde, og vi kan i lighed med de forudgående år notere en fremgang på alle væsentlige KPI’er. Det er vi selvfølgelig glade og taknemmelige for, siger Peter Hulweg Christiansen, administrerende direktør.

Opturen udløser en kontant belønning til de omkring 70 medarbejdere i Georg Jensen Damask.

- Vi har i den forbindelse udbetalt en ekstra månedsløn til samtlige medarbejdere som tak for en helt fantastisk indsats, siger direktøren.

Bruttoresultat lyder på 81 millioner kroner, mens overskuddet løber op i 27 millioner før skat.

En god stime

Gennem de seneste 15 år har Georg Jensen Damask - der ikke må forveksles med den danske sølvsmed af samme navn - opnået fine årsregnskaber ved at designe og sælge alt fra karklude og kimonoer.

- Udviklingen er sket i fuld overensstemmelse med vores strategi, siger Jesper Hviid. Han er hovedaktionær og bestyrelsesformand.

- Ambitionen er ikke, og har aldrig været, den hurtige vækst, men derimod en støt, kontrolleret og organisk udvikling. Udviklingen understøtter essensen af vores langsigtede strategi, som vi vil fortsætte i de kommende regnskabsår, fortsætter han.

Digital satsning

Lige nu har Georg Jensen Damask ni butikker i Danmark. Men en digital satsning har været med til at styrke forretningen.

- Vi har arbejdet målrettet med vores omnichannel-transformation og udvalgte fokusmarkeder, ligesom vi har fokuseret fuldt ud på den digitale tankegang, siger Peter Hulweg Christiansen.

- Vi gentænker, udvikler og udvider vores produktsortiment konstant. Dette har været med til at sikre alignment mellem vores brand, sortiment, salgskanaler og tilgængelighed, forklarer han.

LÆS OGSÅ: Trofaste Ikea-medarbejdere får stor bonus midt i transformation



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD