Fransk supermarkedsgigant fjerner kendte brands fra hylderne
Som et eksperiment har fransk supermarkedskæde støvsuget fire butikker for næsten alle kendte mærkevarer.
Fire franske supermarkeder i den enorme Carrefour-kæde har fjernet op til 80 procent af de kendte mærkevarer fra hylderne.
Det skriver Retail Detail, som har historien fra en fransk detailblogger.
Eksperimentet skal vise, om kunderne er villige til udelukkende at købe private label-varer - altså varer fra koncernens egne mærker.
Tidligere på året præsenterede topchef Alexandre Bompard en ny strategi for Carrefour, som blandt andet sigter efter at løfte privat label-salget, så det kommer til at udgøre 33 procent af den samlede omsætning.
Ifølge en opgørelse fra Deloitte er Carrefour verdens niende største detailselskab med sine 12.300 butikker i 30 lande. Den årlige omsætning ligger på over 88 mia. euro.
Mest kendt er nok kæden af supermarkeder under koncernens eget navn.
LÆS OGSÅ: Her er verdens største detailselskaber
Læs hele artiklen på Retail DetailFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Overtagelse af konkurrerende kæde fordobler næsten toplinjen
Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Vil udfordre fastfoodkæder og tankstationer med nyt koncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops