Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forbrugerrådet: Illums Bolighus har vildledt forbrugerne

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 20 September 2017 kl. 08:55 - Kilde: MetroXpress

En særlig tekst på kvitteringen for varerne, som blev solgt ved brandudsalget i Illums Bolighus, har fået kritik af Forbrugerrådet.

Når man afholder brandudsalg, må der ikke være tvivl om forbrugernes rettigheder i forhold til at returnere varen, hvis der er noget i vejen med den udover de forventede brand- og røgskader. Men det skabte Illums Bolighus ved sit nyligt afholdte brandudsalg. Det mener Forbrugerrådet, skriver Metroxpress.

For to uger siden var Illums Bolighus ramt af en stor brand. Og derfor har bolighuset afholdt et brandudsalg for at komme af med de varer, som blandt andet har været skadet af røg. På kvitteringerne, som kunderne fik for deres køb, stod der 'købt som beset'.

Kan ikke tage generelt forbehold

Men det er et problem, vurderer seniorjurist i Forbrugerrådet Tina Dhanda. Langt de fleste kunder vil nemlig tro, at de dermed opgiver reklamationsretten.

- Jeg mener, at når Illums Bolighus skriver 'købt som beset' om de varer, som de solgte på brandudsalget, så vildleder de forbrugerne om deres retsstilling. En virksomhed som Illums Bolighus kan ikke bare tage et generelt forbehold 'købt som beset' - at uanset hvad varen må vise sig at have af fejl eller mangler i fremtiden, så kan du ikke komme og klage over det, fordi varen er 'købt som beset'. Det er ikke lovligt at lave sådan et vilkår, siger Tina Dhanda til Metroxpress.

Ville informere om skader

Reklamationsretten gælder over 2 år for alle varer, hvad end de er nye eller brugte, udstillingsmodeller eller købt på udsalg eller brandudsalg. Dog kan en kunde ikke komme og klage over brandgener fra varer, som er købt på brandudsalg.

Sofie Moll, der er marketingchef i Illums Bolighus, forklarer, at det aldrig var meningen at vildlede forbrugerne. 

- Det har aldrig været vores intention at vildlede. Det har kun været vores intention at informere kunderne om, at varerne på brandudsalget kunne have lugtgener, siger hun til Metroxpress.

LÆS OGSÅ: Brandskader i Illums Bolighus for flere millioner

Læs hele artiklen på MetroXpress


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD