Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Flere nyheder på top 20-liste over de mest brugte netbutikker

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 16 september 2022 kl. 11:20 af: Kristian Holgersen

Mens en tøjgigant cementerer sin særstatus blandt de danske forbrugere, så klemmer flere nye netbutikker sig ind på top 20.

Danske forbrugere flokkes i stigende grad om Zalando.

I første halvår af 2022 var tøjgiganten igen den suverænt mest anvendte netbutik, viser tal fra Dansk Erhverv.

Afstanden ned til nummer to på listen - som denne gang indtages af Matas - er endda blevet endnu større siden sidste år.

Listen bygger på en undersøgelse, hvor deltagerne har fået spørgsmålet: Hvad er navnet på den butik, du senest handlede i på nettet? Hele 6 procent svarede Zalando, mens 2,5 procent svarede Matas.

- Det er ikke nogen overraskelse, at Zalando igen topper listen, og man må bare lette på hatten over deres gennemslagskraft. Det er imponerende, siger Niels Ralund, som er e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

Længere nede på listen finder man fem nyheder i forhold til sidste år. Der er tale om de danske netbutikker Webapoteket, Apopro, Føtex og Fleggaard, mens der også er blevet plads til amerikanske Ticketmaster.

- Vi skal ikke mange år tilbage, før størstedelen af listen bestod af udenlandske virksomheder, så det er ganske positivt, at mere end halvdelen nu er danske, og at flere er med helt fremme, siger Niels Ralund.


DE MEST ANVENDTE NETBUTIKKER

Hvad er navnet på den butik, du senest handlede i på internettet?
1. halvår 2022 (1. halvår 2021)

01: Zalando: 6 procent (5,3 procent)
02: Matas: 2,5 (2,6)
03: Nemlig.com: 1,7 (2,5)
04: H&M: 1,7 (1,3)
05: Zooplus: 1,5 (0,6)
06: Elgiganten: 1,3 (1,8)
07: DSB 1,2 (0,9)
08: Coop.dk 1,1 (1,6)
09: Bilka 1,0 (1,0)
10: Saxo.com: 1,0 (1,1)

11: Amazon: 0,8 (0,8)
12: Proshop: 0,7 (0,9)
13: Power: 0,7 (0,7)
14: Boozt: 0,7 (0,8)
15: Webapoteket: 0,7 (ny)
16: Apopro: 0,7 (ny)
17: Føtex: 0,6 (ny)
18: Fleggaard/Postme: 0,6 (ny)
19: Asos: 0,6 (0,6)
20: Ticketmaster: 0,6 (ny)

Kilde: E-handelsanalysen, Dansk Erhverv


LÆS OGSÅ: For første gang taber dansk e-handel omsætning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD