Fdih om trends: Dét skal netbutikker være opmærksomme på
- Kunderne rykker hurtigt, og det udfordrer e-handlen, der i 2015 oplevede stærk vækst, melder Foreningen for Dansk Internethandel.
Den danske e-handel oplevede som forventet en flot fremgang i 2015.
E-handlen satte rekord i det forgangne år med et salg på 87 milliarder kroner, oplyser Fdih - Foreningen for Dansk Internethandel, som fremhæver, at kunderne i stor stil bruger mobilen og selv vil bestemme, hvor pakken skal hentes.
- Kunderne rykker hurtigt, og det udfordrer e-handlen, der i 2015 oplevede stærk vækst i særligt handlen via mobiltelefon eller tablet. Samtidig vil flere kunder selv bestemme, hvor pakken skal leveres. Det er en klar tendens, som netbutikkerne skal forholde sig til, siger administrerende direktør i Fdih, Niels Ralund, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Danske netbutikker raser over ny EU-købelov
'En spændende udvikling'
Fdihs e-handelsanalyse 2015 viser, at danskernes forbrug på nettet steg med 18 procent til 86,9 milliarder kroner mod 73,7 milliarder kroner i 2014.
Antallet af handler steg fra 127 millioner gange i 2014 til 148 millioner handler i 2015.
- Totaltallene dækker over en spændende udvikling, hvor især forbrugernes lyst til at få tingene gjort på deres egen måde, viser sig tydeligt. Uanset om det er køb via mobiltelefonen eller krav om levering i pakkeautomater, der tæller for kunden, skal butikken levere, siger Niels Ralund.
LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker
Sociale medier fylder meget
Analysen viser også, at anbefalinger fra omgangskreds eller sociale medier fylder meget, når nye kunder skal finde en butik.
- Derfor skal netbutikkerne være opmærksomme på, hvordan kunderne bedømmer dem på sociale medier og levere en service, som opfylder kundernes krav og dermed giver positiv omtale. Det gør branchen fint, når næsten 85 procent udtrykker tilfredshed med kontakten til butikken ved det seneste køb på nettet, siger direktøren for Foreningen for Dansk Internethandel.
LÆS OGSÅ: Fdih: I 2020 ligger halvdelen af detailhandlen på nettet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops