Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fdih om trends: Dét skal netbutikker være opmærksomme på

Niels Ralund er administrerende direktør i Fdih - Foreningen for Dansk Internethandel




Friday den 12 February 2016 kl. 11:24

- Kunderne rykker hurtigt, og det udfordrer e-handlen, der i 2015 oplevede stærk vækst, melder Foreningen for Dansk Internethandel.

Den danske e-handel oplevede som forventet en flot fremgang i 2015.

E-handlen satte rekord i det forgangne år med et salg på 87 milliarder kroner, oplyser Fdih - Foreningen for Dansk Internethandel, som fremhæver, at kunderne i stor stil bruger mobilen og selv vil bestemme, hvor pakken skal hentes.

- Kunderne rykker hurtigt, og det udfordrer e-handlen, der i 2015 oplevede stærk vækst i særligt handlen via mobiltelefon eller tablet. Samtidig vil flere kunder selv bestemme, hvor pakken skal leveres. Det er en klar tendens, som netbutikkerne skal forholde sig til, siger administrerende direktør i Fdih, Niels Ralund, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Danske netbutikker raser over ny EU-købelov

'En spændende udvikling'

Fdihs e-handelsanalyse 2015 viser, at danskernes forbrug på nettet steg med 18 procent til 86,9 milliarder kroner mod 73,7 milliarder kroner i 2014.

Antallet af handler steg fra 127 millioner gange i 2014 til 148 millioner handler i 2015.

- Totaltallene dækker over en spændende udvikling, hvor især forbrugernes lyst til at få tingene gjort på deres egen måde, viser sig tydeligt. Uanset om det er køb via mobiltelefonen eller krav om levering i pakkeautomater, der tæller for kunden, skal butikken levere, siger Niels Ralund.

LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker

Sociale medier fylder meget

Analysen viser også, at anbefalinger fra omgangskreds eller sociale medier fylder meget, når nye kunder skal finde en butik.

- Derfor skal netbutikkerne være opmærksomme på, hvordan kunderne bedømmer dem på sociale medier og levere en service, som opfylder kundernes krav og dermed giver positiv omtale. Det gør branchen fint, når næsten 85 procent udtrykker tilfredshed med kontakten til butikken ved det seneste køb på nettet, siger direktøren for Foreningen for Dansk Internethandel.

LÆS OGSÅ: Fdih: I 2020 ligger halvdelen af detailhandlen på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD