Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Derfor gavner nethandel også fysiske butikker

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Opfatter du fysiske butikker og rene online-butikker som direkte konkurrenter?

Ja, uden tvivl
 
Nej, de supplerer hinanden
 
Ved ikke
 
Friday den 5 February 2016 kl. 06:10

En ny stor undersøgelse viser, at Click & Collect giver fysiske butikker ekstra salg. Fdih glæder sig over resultatet.

Selvom forholdet mellem fysiske butikker og rene online-butikker oftest opfattes som en direkte kamp, viser en ny international undersøgelse et måske for mange opsigtsvækkende resultat.

Således viser en undersøgelse fra konsulentvirksomheden Cognizan, at den fysiske detailhandel nyder godt af den stigende e-handel. Halvdelen af kunderne lægger ekstra varer i kurven, når de i den fysiske butik henter varer, der er købt på nettet.

Nærmere bestemt viser Cognizans undersøgelse, at 53 procent af danske kunder køber ekstra i den fysiske butik, når de henter varer, som er købt på butikkens hjemmeside.

Resultatet overrasker ikke Fdih - Foreningen for Dansk Internethandel.

- Cognizans undersøgelse bekræfter, at e-handel og detailhandel ikke er konkurrenter, og at nethandel ikke kannibaliserer den fysiske detailhandel. Tværtimod har de to salgskanaler stor nytte af hinanden. En øget nethandel giver nemlig flere køb i de fysiske butikker, og det glæder vi os selvfølgelig over, siger administrerende direktør Niels Ralund i en kommentar til undersøgelsen.

LÆS OGSÅ: Milliardær satser på nyt og anderledes netsupermarked

Salget starter på nettet

Desuden viser e-handelsanalyse fra Fdih, at otte ud af ti planlagte handler starter på nettet. Sammenholdt med Cognizans undersøgelser understreger det, at salgskanalerne er smeltet sammen, siger Niels Ralund:

- Kunderne opfatter ikke e-handel og fysisk detailhandel som forskellige salgskanaler, fordi de kan sidde hjemme og sammenligne priser og produkter, inden de køber varen. Herefter kan de tage ind i den fysiske butik for at hente den. Derfor skal både fysiske butikker og netbutikkerne overveje, hvordan de bedst muligt udnytter, at kunderne både bruger nettet og de fysiske butikker.

- Digitaliseringen har ophævet de traditionelle grænser mellem salgskanalerne, og udviklingen er, at fysiske butikker åbner netbutikker og vice versa, siger Niels Ralund.

LÆS OGSÅ: Danske netbutikker viser svaghedstegn



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD