Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Milliardær satser på nyt og anderledes netsupermarked

Arkivfotoet har intet med artiklen at gøre
Foto: Dibs Payment Services



Thursday den 4 February 2016 kl. 09:58 - Kilde: Børsen

Et nyt dansk netsupermarked med en anden forretningsmodel end Nemlig.com får nu en kapitalindsprøjtning kort tid før lancering.

Når et nyt dansk netsupermarked med navnet Shobr.com går i luften i slutningen af februar, er det med økonomisk hjælp fra Thorkil S. Andersen, der har bygget en milliardformue op på transportkoncernen Frode Laursen.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Han (Thorkil S. Andersen, red.) er en af Danmarks største logistikere, så vi kan lære enormt meget af ham, siger administrerende direktør Lars Munch Johansen fra Shopall24 Group, som er selskabet bag Shobr.com, til Børsen.

Det er dagligvareleverandørernes brancheorganisation, DLF, der oprindeligt støbte kuglerne til Shobr.com.

Ideen er at give store mærkevareleverandører som Nestlé, Arla og Carlsberg fri mulighed for at sælge deres varer online direkte til forbrugerne, skriver avisen.

LÆS OGSÅ: Direktør forlader netsupermarked

Anden forretningsmodel

Ifølge DLF's direktør, Niels Jensen, er det vigtigt for leverandørerne at komme ud til forbrugerne med et bredere sortiment, end det er muligt i de traditionelle supermarkeder.

- Og her får forbrugerne mulighed for at putte alle vores mærkevarer i en fælleskurv i stedet for at skulle rundt på mange forskellige hjemmesider, siger Niels Jensen til Børsen.

Ifølge Lars Munch Johansen vil Shobr.com for forbrugerne ligne andre netsupermarkeder – dog med den forskel, at der kun er mærkevarer på hylderne. Forretningsmodellen bag det nye netsupermarked er meget forskellig fra for eksempel Nemlig.com og Irma.dk.

- Det unikke er, at vi blot stiller en infrastruktur til rådighed, så vi udkommer med en dagligvareplatform, hvor leverandørerne kan lægge deres mærker op, fortæller Lars Munch Johansen og forklarer, at Shobr.com hverken ejer et lager eller har lastbiler til levering, da andre står for det.

LÆS OGSÅ: Modemilliardær investerer i endnu et netsupermarked

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD