Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netbutikker underlægges nye EU-krav

Arkivfoto
Foto: Dibs Payment Services



Monday den 8 February 2016 kl. 15:10

Alle danske og øvrige netbutikker i EU skal fremover oplyse kunderne om en bestemt ting på tværs af EU’s grænser.

Lovgivningen for netbutikker i EU bliver nu yderligere harmoniseret.

Således skal alle danske og øvrige netbutikker i EU fremover oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EU’s grænser.

Forbrugerne får med en ny, fælles europæisk klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande. Den nye portal åbner den 15. februar, men allerede nu skal alle netbutikker klart og tydeligt oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder og linke til portalen.

LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker

LÆS OGSÅ: Netbutikker står i kø til millionslagsmål mod Nets

- Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Forbruger Europa, der er kontaktpunkt i Danmark for de nye regler, har på sin hjemmeside, forbrugereuropa.dk, lagt information ud, som kan hjælpe danske netbutikker med at leve op til de nye informationskrav.

Læs mere på forbrugereuropa.dk her



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD