Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Emballage manglede: Netbutik havde ret til at fratrække beløb

Foto: detailfolk.dk



Friday den 23 April 2021 kl. 11:05 af: Redaktionen

En kunde fik ikke alle pengene tilbage ved returnering af computer og klagede derfor over den pågældende netbutik. Sagen er nu afgjort.

Bliver en vare sendt retur uden den originale emballage, så kan kunden ikke forvente at få alle pengene tilbage. Det fremgår af en ny afgørelse fra Forbrugerklagenævnet, skriver Dansk Erhverv.

Da en kunde valgte at sende en computer tilbage til sælger - i dette tilfælde en netbutik - var computerens formstøbte kabinet ikke i sin oprindelige emballage. Derfor valgte netbutikken at trække 700 kroner fra kabinettets pris på 1.080 kroner.

Kunden insisterede på at få det fulde beløb tilbage og gik derfor til Forbrugerklagenævnet med sagen.

- Nævnet konstaterede, at kunden havde fået de korrekte oplysninger om betingelser, tidsfrist og procedurer for at gøre fortrydelsesretten gældende, og at kunden havde modtaget lovens standardfortrydelsesformular, fremgår det af Dansk Erhvervs hjemmeside.

Ifølge Forbrugerklagenævnets afgørelse havde netbutikken dog ikke ret til at tilbageholde så stor en del af returbeløbet. I stedet nedsatte nævnet fradraget til 280 kroner, fordi kabinettets værdi uden emballage blev anslået til 800 kroner.

LÆS OGSÅ: Møbelkæde undgik millionbøde: Men nu ender sagen i Landsretten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD