Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountkæde omvender forbrugere med sin kampagnestil

Foto: PR



Friday den 23 August 2019 kl. 09:38 af: Kristian Holgersen

Et særligt brandunivers har fået bugt med en del fordomme, lyder det fra discountkæde. Nu bliver endnu en kampagne sendt på gaden.

Danske forbrugere har typisk været en smule skeptiske over for nogle discountkæder - men nu er Lidl ved at tilkæmpe sig et lidt bedre omdømme og en stærkere omsætning.

Flere omgange med kampagner og brugen af brandunivserset #LidlOverrasker har været med til at gøre udslaget, skriver Lidl i en pressemeddelelse.

- Vi har generelt hævet salget af vores friske, økologiske og gourmetprodukter, mens vi i selve ugerne har set nogle rigtig flotte og positive udsving i salget, siger Mikko Forsström, indkøbsdirektør i Lidl.

- Det er selvfølgelig glædeligt at øge omsætningen, men især glæder det mig, at opfattelsen af Lidl som brand bliver stadigt mere positiv, siger han.

Lidl har i øjeblikket 118 dagligvarebutikker i Danmark, men de tyske ejere i Schwarz-koncernen offentliggør ikke særskilte regnskaber for den danske del af forretningen.

Premiere på nye film

Fra i dag er Lidl så afsender på endnu en kampagne, som både kommer til at løbe på tv, sociale medier, i magasiner og udendørs.

I to reklamefilm besøger et par nogle af discountkædens leverandører - et gartneri og et mejeri. Det besøgs-koncept har Lidl kørt med gennem tre år.

- Selvom rigtig mange danskere efterhånden har fået øjnene op for, at man godt kan købe både friskt, økologisk og gourmet i Lidl, så skal det ikke nogen hemmelighed, at vi gerne vil tilbagevise nogle af de discountfordomme, der stadig hænger fast nogle steder om, at lave priser ikke kan være lig med høj kvalitet, siger Mikko Forsström.

Brandinguniverset #LidlOverrasker så dagens lys for første gang i julen 2017, hvor Lidl leverede alle råvarer til restaurant Frederikshøj, som servicerede et stort hold uvidende gæster med retter af Lidl-råvarerne.

Reklamebureauet TBWACopenhagen står bag #LidlOverrasker.

LÆS OGSÅ: Tidligere kæde dukker op som varemærke i Lidl



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD