Direktør i Gorillas: Hurtig levering er det vigtigste

Ann-Sophie Adamsen er direktør for Gorillas Danmark.
Tidligere i karrieren har hun haft ledende stillinger hos både Dagrofa og Lidl Danmark.
At spare tid er afgørende for kunderne, når det gælder dagligvareindkøb, skriver direktøren for Gorillas.
Sidste år gik Gorillas ind på det danske marked med et koncept, hvor kunderne kan få leveret dagligvarer samme dag.
Gorillas-budene henter ikke varerne fra eksisterende supermarkeder, men samler bestillingerne op fra mindre lagre rundt omkring i byerne, som kun de har adgang til.
KLUMME: Ann-Sophie Adamsen, direktør i Gorillas
For tiden er der mange, der skriver ”vanvittigt”, ”absurd” og ”uvirkeligt”, når de hører om muligheden for at få leveret dagligvarer til døren på under 20 minutter.
Jeg forstår udmærket, hvor den undren kommer fra. Jeg var selv samme sted i mit mindset, da jeg med erfaring fra de traditionelle supermarkeder kom til et af disse nye koncepter.
Men hvordan kan det lade sig gøre? Svaret er en agil organisationsstruktur.
Det handler ikke om lynhurtige el-cykler eller bude med kliksko på eller lignende. Det handler alene om at opsætte en struktur, der kan håndtere det behov, som forbrugeren har.
Danskerne vil gerne have tingene til hoveddøren sent om aftenen, tidligt om morgenen – og med det samme! Det virker på mig helt oldnordisk, at det skal tage et eller to døgn at få sine varer bragt til hoveddøren.
Det hed convenience i 00’erne. Nu hedder det muligvis noget andet, men kernen er stadig ”let og tilgængeligt”. At spare tid og i stedet bruge tiden sammen med sine kære. Det er det vigtigste.
Dagligvareindkøb fylder alt for meget for danske forbrugere og travle familier. Flere timer hver uge, der i stedet kan bruges på at læse bøger, drikke et glas vin med vennerne, motionere, gå ture eller andre livsbekræftende vaner.
Det er jo helt åndssvagt med den tidsrøver, og det er netop det, der er blevet vendt på hovedet det sidste halve år med de hurtige leveringskoncepter.
LÆS OGSÅ: Digital konkurrent til supermarkederne satser på det danske marked
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops