Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

7-Eleven starter leveringstjeneste: Vi skal også komme til kunderne





Om 7-Eleven

I Skandinavien drives 7-Eleven af Reitan Convenience, som er en del af Reitangruppen A/S.

I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København.

7-Eleven har i dag 174 butikker.

Wednesday den 2 December 2020 kl. 11:38 af: Kristian Holgersen

Fremover kan 7-Eleven levere sandwiches og andre varer direkte hjem til kunderne i København. Direktør kalder konceptet for unikt.

På kort tid er gaderne i København nærmest blevet indtaget af bude fra leveringstjenester som Wolt og JustEat, mens varevogne fra eksempelvis Nemlig.com drøner rundt for at aflevere dagligvarer.

Og nu melder endnu en spiller sig på banen. Tirsdag middag kunne 7-Eleven rulle sin nye leveringstjeneste ud i københavnsområdet.

Det betyder, at kunderne kan få leveret pølsehorn, drikkevarer og hvad butikkerne i 7-Eleven ellers har at byde på, hjem til sig selv. Typiske kioskvarer som mælk, chokolade og batterier er også en del af sortimentet.

Direktøren for 7-Eleven i Danmark, Jesper Østergaard, kalder konceptet for unikt.

- Vi tror, at vores kunder vil tage godt imod 7-Eleven Delivery. Det unikke ved vores koncept er bredden i varesortimentet og den hurtige leveringstid, siger han og fortsætter:

- Vi kender alle sammen det at komme hjem efter en travl dag på arbejde og opdage, at vi mangler en masse ting, men vi orker ikke at bevæge os udenfor igen. Med 7-Eleven Delivery kan du både bestille den lækre aftensmad og drikkevarerne, samt mange af de små ting, som vi alle pludselig kan stå og mangle.

Resten af landet venter

Ifølge 7-Eleven har coronakrisen for alvor sat skub i satsningen på 7-Eleven Delivery.

Som en start bliver konceptet rullet ud i området omkring København, men på sigt er ambitionen, at det skal udfoldes til flere danske storbyer og i sidste ende hele landet.

- Vi lever og ånder convenience, og hvis vi skal udleve det til fulde, skal vi også kunne komme til kunderne i stedet for, at de skal komme til os, siger Jesper Østergaard.

- På den baggrund tænker vi hele tiden i nye måder at drive forretning på og betjene og servicere vores kunder. Det er 7-Eleven Delivery et godt eksempel på, og vi har tryghed i vores partner Takeout, der holder helt styr på logistikken og sørger for, at alt bliver bragt ud som det skal, siger han.

Kunderne kan bruge 7-Eleven Delivery på www.7-Eleven.dk/levering. Der leveres fra 06:30 til 21:30, og levering koster fra 49 kr. og bliver varetaget af Takeout.

LÆS OGSÅ: Fire timer er grænsen: Boligigant satser på hurtig levering 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD