Direktør deler opskrift på rekordregnskab: - Vi er et oplevelsescenter
Økonomien blomstrer mere end nogensinde i den store Plantorama-kæde, hvor direktøren vil holde fast i satsningen på oplevelser.
Plantorama har netop offentliggjort regnskabet for 2020, og det endte med at blive det bedste af slagsen i virksomhedens historie.
I løbet af coronakrisen har Plantorama formået at sælge have- og dyreartikler for i alt 537 millioner kroner, mens årets resultat lyder på 57 millioner før skat.
Ifølge den adm. direktør - Peter Vang Christensen - har Plantorama taget en række gode valg, som nu slår igennem i årsregnskabet.
- Gennem årene er vi gået fra at være et plantecenter til i dag at være et oplevelsescenter, hvor hele familien kan tilbringe dagen, siger han.
- Og selvom corona-restriktioner har begrænset vores muligheder i løbet af det seneste år, er der ingen tvivl om, at det fortsat er den vej, hvor vi skaber oplevelser til vores gæster, som vi vil udforske, og hvor vi har kunnet inspirere under krisen, siger Peter Vang Christensen.
Plantorama når snart op på at have 13 butikker fordelt over hele landet, hvor der også bliver gjort plads til caféer og legeområder.
Hurtige ved den digitale havelåge
Før hele verden lærte coronavirussen at kende, var Plantorama i færd med at udvikle en løsning, hvor kunderne kunne handle ind på nettet og få varerne leveret til døren.
Egentlig var det meningen, at konceptet først skulle rulles ud i kæden i foråret 2021, men på grund af pandemien blev hele projektet lanceret et år før tid. Det endte med at blive en slags redningskrans.
- Vi fik lanceret Klik & Få leveret på rekordtid, og som en del af en ny omnichannelstrategi har vi gennemgået en digital omstilling, som er blevet taget rigtig godt imod. Vi har rigtig mange loyale onlinekunder, og det har gjort, at vi har været i stand til at opretholde salget i en grad, så alle de cirka 650 ansatte har kunnet beholde deres arbejde gennem krisen, siger Peter Vang Christensen
- Vi er jo utroligt stolte over at komme ud af 2020 med så flot et resultat, men når det er sagt, så har vi selvfølgelig også været begunstiget af, at mange af vores kunder har haft bedre tid og lyst til at gå i haven under coronaen.
LÆS OGSÅ: Varehuse: To koncepter rammer plet i et totalt uforudsigeligt år
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops