Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Digitale spil giver butikskæde tusinder af leads

Foto: detailfolk.dk



Kampagnens resultater

- 112.111 unikke besøgende (total antal, der har været på spillesitet)

- 34.116 Unikke deltager (Deltageren tæller kun for én, selvom vedkommende har spillet flere gange.)

- 21.462 Nye Permission (Nyhedsinteresse og spil aktiveringen er én af grundende antal.)

- 14.832 Nye permissions (Mailadresser, som Fleggaard ikke har haft i deres database før.)

- 6.630 Reaktivering af permissions (Mailadresser, som Fleggaard kender fra databasen, men som er inaktive, dvs. har afmeldt mailen på et tidspunkt.)

Kilde: Scratcher

Tuesday den 5 November 2019 kl. 09:40 af: Kristian Holgersen

 

Grænsekøbmand bruger digitale spil i sin markedsføring. Resultaterne af den seneste kampagne er blevet lagt frem.

Muligheden for at bruge digitale spil i markedsføringen - såkaldt gamification - bliver udnyttet af flere og flere.

Blandt dem er den kendte grænsekøbmand Fleggaard, som har inkluderet et lykkehjul i en af sine seneste kampagner. Det endte med at give tusindvis af leads og besøgende, skriver virksomheden bag løsningen, Scratcher, i en pressemeddelelse.

- Vi så en mulighed for at aktivere vores kunder, ved at give dem en værdi i form af guleroden i vinderpræmierne, siger Mette Sørensen. Hun er chef for markedskommunikation hos Fleggaard.

- Samtidig kunne vi afprøve et nyt format i vores marketing. At benytte Lykkehjulet som spil gav god mening, da formålet var leadgenerering, vi så nemlig forskellige cases, hvor Lykkehjulets styrker bl.a. var leadgenerering, fortsætter hun.

Mange leads og besøgende

Lykkehjulet var at finde på alle digitale platforme. Det var en del af Fleggaards hjemmeside og webavis, mens kampagnen også blev markedsført på de sociale medier.

Da Fleggaard endelig gjorde gøre status, så kunne grænsekæden notere 112.000 unikke besøgende og næsten 35.000 unikke deltagere.

Samtidig var kundedatabasen opdateret med mere end 21.000 leads, hvoraf 6.600 var inaktive permissions, som blev konverteret til aktive, lyder det fra Scratcher.

- Havde vi skulle ud og skaffe denne mængde af leads gennem andre værktøjer, kunne det muligvis have kostet os hele 15-20 gange mere, siger Mette Sørensen.

Tidligere har også Jysk haft succes med gamification. I forbindelse med et jubilæum var et lykkehjul med til at få en kvart million kunder til at tilmelde sig kædens nyhedsbrev.

LÆS OGSÅ: Kæmpe Coop-kampagne skal fremme danske varer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD