Dansker står bag digital kæmpe-satsning i McDonald’s
En storstilet digitalisering hos McDonald's skal føre til salg fra telefonen og levering af mad. En dansker trækker i trådene.
I flere år sakkede McDonald’s bagud, når det kom til digitalisering. Men nu er der for alvor ved at ske noget, skriver Berlingske Business, som har talt med Michael Stender - den danske direktør for burgerkædens globale IT-afdeling.
Med satsningen på digitalisering skal kunderne med tiden kunne bestille og betale for mad direkte på telefonen og få den leveret til døren. Første skridt har været en app, der blev lanceret i Danmark sidste år og siden har bredt sig til 16 lande.
- Det lægger et enormt pres opad i organisationen, at vi kan have et produkt klar på fire-seks uger, siger Michael Stender til Berlingske Business.
- Tidligere var vi bagefter i den digitale udvikling, men nu er vi kommet med. Ideen var først, at alt skulle rulles ud globalt. Men koncernen blev ramt af, at det var tungt og dyrt. Så kom vi nedefra og byggede det op via de små lande, fortsætter han.
Nu venter en indsats for at indsamle kundernes burger-vaner, så det bliver muligt at lave personligt målrettede tilbud.
LÆS OGSÅ: McDonald's afslører nyt restaurant-koncept
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops