Dansker står bag digital kæmpe-satsning i McDonald’s
En storstilet digitalisering hos McDonald's skal føre til salg fra telefonen og levering af mad. En dansker trækker i trådene.
I flere år sakkede McDonald’s bagud, når det kom til digitalisering. Men nu er der for alvor ved at ske noget, skriver Berlingske Business, som har talt med Michael Stender - den danske direktør for burgerkædens globale IT-afdeling.
Med satsningen på digitalisering skal kunderne med tiden kunne bestille og betale for mad direkte på telefonen og få den leveret til døren. Første skridt har været en app, der blev lanceret i Danmark sidste år og siden har bredt sig til 16 lande.
- Det lægger et enormt pres opad i organisationen, at vi kan have et produkt klar på fire-seks uger, siger Michael Stender til Berlingske Business.
- Tidligere var vi bagefter i den digitale udvikling, men nu er vi kommet med. Ideen var først, at alt skulle rulles ud globalt. Men koncernen blev ramt af, at det var tungt og dyrt. Så kom vi nedefra og byggede det op via de små lande, fortsætter han.
Nu venter en indsats for at indsamle kundernes burger-vaner, så det bliver muligt at lave personligt målrettede tilbud.
LÆS OGSÅ: McDonald's afslører nyt restaurant-koncept
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops