Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Supermarked tvivler på internettets muligheder

Foto: detailfolk.dk



 

Wednesday den 24 September 2014 kl. 09:28 - Kilde: Epn.dk

Det giver underskud at sælge dagligvarer på nettet. Og derfor holder Dansk Supermarked sig skeptisk på sidelinjen, mens konkurrenterne kæmper online.

Internetsupermarkeder som Irma.dk, Osuma.dk og Nemlig.com mangler at bevise, at det er en god forretning af sælge dagligvarer på nettet. Det mener Dansk Supermarked, der derfor ikke har planer om at kaste sig ind i konkurrencen.

Det skriver epn.dk.

- Det er ikke altafgørende, hvor meget dagligvarer omsætter for på nettet. Udfordringen på internettet er at tjene penge. Mig bekendt, er der ingen aktører på det danske marked, som tjener penge på det endnu, siger Mads Hvitved Grand, pressechef hos Dansk Supermarked, til epn.dk.

Han er blandt andet skeptisk, fordi det stigende antal fysiske discountbutikker betyder, at forbrugerne får kortere og kortere til de fysiske dagligvarer og derfor ikke vil betale ekstra for at handle på nettet.

Foreningen for Dansk Internet Handel forventer, at dagligvarehandel på internettet i 2014 vil omsætte for over 2 mia. kr. I 2013 nåede omsætningen 1,5 mia. kr.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com beskyldes for løndumping

 

Læs hele artiklen på Epn.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD