Dagligvarekæde lader kunderne vælge egne tilbud
VIDEO: Kunderne kan nu helt selv vælge, hvilke produkter de vil have rabat på, når de handler i en britisk dagligvarekæde.
Den britiske dagligvarekæde Waitrose giver nu kunderne i kædens butikker og webshop en helt særlig magt.
De får nemlig med tiltaget 'Pick Your Own Offers' mulighed for selv at vælge ti varer, som de altid kan købe på tilbud.
Ligemeget om det er kaffe, toiletpapir eller bananer, som kunderne har udvalgt, vil de med det nye tiltag altid få 20 procents rabat, når lige netop de varer lander i kurven.
Den eneste forudsætning er, at man er medlem af kædens loyalitetsprogram myWaitrose.
- Dette er et banebrydende træk, som giver kunderne mulighed for at vælge de tilbud, de vil have. Vi ved fra succesen med myWaitrose, at kunderne gerne vil have enkle tilbud, som de kan stole på er relevante for dem. 'Pick Your Own Offers' går skridtet videre ved at give dem magten, siger Waitroses direktør Mark Price i en udtalelse.
Med tiltaget blæser Waitrose til kamp på det hårdt pressede britiske dagligvaremarked, hvor kæder som Lidl og Aldi stormer frem.
LÆS OGSÅ: Aldi og Lidl stormer frem i Storbritannien
Kan vælge mellem 1.000 varer
Kunderne kan vælge deres favoritprodukter ud fra en liste med omkring 1.000 varer, der inkluderer en række af kædens bedst sælgende mærkevarer og private label-produkter.
Kunderne vælger produkterne på Waitroses hjemmeside, og de knyttes herefter til deres myWaitrose-kort. Når kortet bliver scannet i kassen i butikkerne eller på nettet, sparer de automatisk 20 procent på de udvalgte varer.
Indtil videre ser det ud til, at kunderne tager godt imod konceptet. I hvert fald gik Waitroses hjemmeside ifølge The Guardian kortvarigt ned onsdag eftermiddag, kort efter kæden havde sendt en promotionmail om tiltaget ud til en række kunder.
Se hvordan konceptet fungerer i klippet nedenfor.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops