Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dagligvarekæde lader kunderne vælge egne tilbud

Foto: Waitrose



Thursday den 18 June 2015 kl. 11:26 af: Freja Thorbech

VIDEO: Kunderne kan nu helt selv vælge, hvilke produkter de vil have rabat på, når de handler i en britisk dagligvarekæde.

Den britiske dagligvarekæde Waitrose giver nu kunderne i kædens butikker og webshop en helt særlig magt.

De får nemlig med tiltaget 'Pick Your Own Offers' mulighed for selv at vælge ti varer, som de altid kan købe på tilbud.

Ligemeget om det er kaffe, toiletpapir eller bananer, som kunderne har udvalgt, vil de med det nye tiltag altid få 20 procents rabat, når lige netop de varer lander i kurven.

Den eneste forudsætning er, at man er medlem af kædens loyalitetsprogram myWaitrose.

- Dette er et banebrydende træk, som giver kunderne mulighed for at vælge de tilbud, de vil have. Vi ved fra succesen med myWaitrose, at kunderne gerne vil have enkle tilbud, som de kan stole på er relevante for dem. 'Pick Your Own Offers' går skridtet videre ved at give dem magten, siger Waitroses direktør Mark Price i en udtalelse.

Med tiltaget blæser Waitrose til kamp på det hårdt pressede britiske dagligvaremarked, hvor kæder som Lidl og Aldi stormer frem.

LÆS OGSÅ: Aldi og Lidl stormer frem i Storbritannien

Kan vælge mellem 1.000 varer

Kunderne kan vælge deres favoritprodukter ud fra en liste med omkring 1.000 varer, der inkluderer en række af kædens bedst sælgende mærkevarer og private label-produkter. 

Kunderne vælger produkterne på Waitroses hjemmeside, og de knyttes herefter til deres myWaitrose-kort. Når kortet bliver scannet i kassen i butikkerne eller på nettet, sparer de automatisk 20 procent på de udvalgte varer.

Indtil videre ser det ud til, at kunderne tager godt imod konceptet. I hvert fald gik Waitroses hjemmeside ifølge The Guardian kortvarigt ned onsdag eftermiddag, kort efter kæden havde sendt en promotionmail om tiltaget ud til en række kunder.

Se hvordan konceptet fungerer i klippet nedenfor.

LÆS OGSÅ: Britisk kæde i alternativ loyalitetssatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD