Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard
Coop vil fordoble salget af økologiske ved at sænke priserne med 1 milliard kroner. Se her, hvilke varer der falder mest i pris.
Dagligvarekoncernen Coop lancerede i sommer et ’madminifest’, der blandt andet har et stort fokus op økologi. Nu fortæller Coop mere detaljeret, hvordan planen skal realiseres.
Det skriver Berlingske.
Coops mål er at fordoble salget af økologiske varer i løbet af de næste fem år fra fem milliarder kroner til ti milliarder kroner. For at nå det mål sænker Coop priserne på økologiske varer med 1 milliard kroner frem mod 2020.
- Når vi spørger kunderne, siger 40 procent, at de helt klart vil købe flere økologiske varer, hvis priserne er lavere. Derfor går vi ud og sætter priserne ned for at prøve at booste omsætningen, siger Coops food-direktør, Jens Visholm, til Berlingske.
Prisfaldet gælder for alle Coops kæder, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Irma og Fakta. Pisfaldet vil blive implementeret løbende, og der vil gå noget tid, før det fulde prisfald er gennemført, men allerede nu er priserne på frugt og grønt faldet markant.
Her er top 3 over de produkter, der falder mest:
- Økologiske æbler i pose falder 33 procent fra 24 til 16 kroner
- Økologiske appelsiner falder 21 procent fra 24 til 19 kroner
- Økologiske kartofter 1,5 kilo falder 30 procent fra 17 til 12 kroner
LÆS OGSÅ: Ø-mærket fylder 25 år
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Flytter produktionen hjem fra Kina
Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved
Flügger præsenterer to nye navne i de øvre lag
Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Salling Group forlænger prisloftet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops