Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Coop sløjfer egen varemærkning

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 9 november 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Efter have gået enegang slutter Coop sig nu til den statslige mærkning af dyrevelfærd.

Coop dropper sin egen mærkning af dyrevelfærd, som går fra et til fire hjerter, og begynder i stedet at bruge den statslige mærkningsordning.

Det skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.

- Vi skabte vores egen ordning i 2016, fordi vi ville øge dyrevelfærden og give vores kunder mulighed for at vælge bedre dyrevelfærd til, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.

- Dengang var statens mærke Bedre Dyrevelfærd endnu ikke lanceret. Nu må vi imidlertid erkende, at vi kan gøre mere for dyrevelfærden ved at være med i den fælles ordning og dér påvirke, hvordan kravene udvikler sig og dermed bidrage til en løbende forbedring af dyrevelfærden. Derfor tilslutter vi os det statslige mærke, siger han.

Den statslige mærkning går fra ét til tre hjerter, og det betyder, at de firehjertede produkter fra eksempelvis Poppelgrisen og Thise må nøjes med et hjerte mindre.

- De producenter, der har skabt en produktionsform, som lever op til de fire hjerter, har dog alle så stærke navne og fortællinger, at Coop forventer, at de vil leve videre som brands med hver sin stærke fortælling om den helt særlige og dedikerede tilgang til dyrevelfærd, som kunderne kender dem for i dag, skriver Coop.

LÆS OGSÅ: Stort kædeskift får Coop til at lukke 24 butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD