Coop sløjfer egen varemærkning
Efter have gået enegang slutter Coop sig nu til den statslige mærkning af dyrevelfærd.
Coop dropper sin egen mærkning af dyrevelfærd, som går fra et til fire hjerter, og begynder i stedet at bruge den statslige mærkningsordning.
Det skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.
- Vi skabte vores egen ordning i 2016, fordi vi ville øge dyrevelfærden og give vores kunder mulighed for at vælge bedre dyrevelfærd til, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.
- Dengang var statens mærke Bedre Dyrevelfærd endnu ikke lanceret. Nu må vi imidlertid erkende, at vi kan gøre mere for dyrevelfærden ved at være med i den fælles ordning og dér påvirke, hvordan kravene udvikler sig og dermed bidrage til en løbende forbedring af dyrevelfærden. Derfor tilslutter vi os det statslige mærke, siger han.
Den statslige mærkning går fra ét til tre hjerter, og det betyder, at de firehjertede produkter fra eksempelvis Poppelgrisen og Thise må nøjes med et hjerte mindre.
- De producenter, der har skabt en produktionsform, som lever op til de fire hjerter, har dog alle så stærke navne og fortællinger, at Coop forventer, at de vil leve videre som brands med hver sin stærke fortælling om den helt særlige og dedikerede tilgang til dyrevelfærd, som kunderne kender dem for i dag, skriver Coop.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Succesfuld webshop taber pludselig millioner
Butikkerne halter efter i stærkt regnskab fra Dagrofa
Butikscenter får en ansigtsløftning til 100 millioner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops