Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Discountkæden sælger i øjeblikket mange varer med Fairtrade-mærket, og nu bliver en lille del af sortimentet udvidet.
Lige nu ser de danske forbrugere ekstra grundigt på priserne i supermarkederne.
Alligevel oplever Rema 1000 at sælge “historisk mange Fairtrade-mærkede varer,” som dagligvarekæden selv formulerer det i en pressemeddelelse.
På grund af efterspørgslen, som især gælder for chokolade og bananer, kommer der nu lidt flere Fairtrade-varer på hylderne. Rema 1000 ændrer således syv varianter af marcipanbrød solgt i kædens eget navn - såkaldt private label - til fremover at være Fairtrade-mærkede.
For nylig viste en forbrugerundersøgelse, at Fairtrade-mærket scorer højt på både kendskab og troværdighed.
- Det er også noget, vi kan mærke blandt vores kunder, som i stigende grad efterspørger varer med Fairtrade-mærket på. Den tendens vil vi gerne understøtte ved at gøre det nemt og enkelt for forbrugerne at træffe det gode valg, siger Lasse Lindner, kategorichef i Rema 1000.
Direktøren for Fairtrade, Camilla Erika Lerberg, er glad for, at mærkes finder vej til discountkædens hylder.
- Det viser jo, at Fairtrade ikke behøver at være dyrt. Det kan lade sig gøre at source Fairtrade-certificerede råvarer til discountserierne og dermed sikre, at alle kunder kan være med, siger Camilla Erika Lerberg.
LÆS OGSÅ: Rema 1000 taber en pæn del af overskuddet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops