Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coach: Detailbranchen har brug for mere personligt lederskab

Zuzan Linnet Degani - stifter af Mentality - og initiativtager til "Projekt Mental Sundhed i Detailbranchen."




PROJEKT MENTAL SUNDHED

- "Projekt Mental Sundhed i Detailbranchen" er landsdækkende og starter op primo 2021.

- Forløbet er målrettet ledere og medarbejdere fra mindre og mellemstore detailvirksomheder.

- Projektet er prækvalificeret af en dansk fond og kommer til at være gratis for deltagerne. Men der er et begrænset antal pladser.

- Zuzan Linnet Degani - stifter af Mentality - er initiativtager.

Læs mere om projektet her.

Monday den 20 April 2020 kl. 10:30 af: Kristian Holgersen

Detailbranchen skal være klar til at håndtere helt nye krav fra medarbejderne. Det er udgangspunktet for et gratis forløb.

I detailbranchen står man over for et paradigmeskifte, fordi de yngre generationer træder ind på arbejdsmarkedet med væsentlig andre værdier end deres ældre kolleger.

De går langt mere op i personlig udvikling og mental sundhed, lyder det fra coach og social entreprenør Zuzan Linnet Degani. Hun er stifter af firmaet Mentality og trækker på mange års detail-erfaring fra blandt andet Bestseller og Ilva.

- Vi lever i et rigtigt præstationssamfund, hvor mange i de ældre generationer - babyboomerne og Generation X - typisk er meget optagede af prestige, siger Zuzan Linnet Degani.

- Men de unge er mere optagede af blødere værdier. De kræver et mentalt sundt arbejdsmiljø og en følelse af mening. Det skal vi have arbejdet ind i den måde, detailvirksomhederne bliver kørt på, fortsætter hun.

Gode købmænd og bløde værdier

Lige nu forbereder Zuzan Linnet Degani et forløb om mental sundhed i detailbranchen, hvor deltagerne kan få redskaber styrke trivslen og den personlig udvikling på deres arbejdsplads.

- Hvis vi ser på uddannelsesniveauet i detailbranchen, så er der et kæmpe potentiale i forhold til at udvikle nye kompetencer, siger hun.

- Rigtig mange ledere er kommet til tops, fordi de er gode sælgere og indkøbere. Men de er ikke nødvendigvis klædt på til at have med mennesker at gøre - og det er en udfordring for branchen.

Ifølge Zuzan Linnet Degani vil forløbet, som starter op i 2021, være særlig relevant for lidt ældre ledere og medarbejdere. De kan risikere at blive hægtet af udviklingen og dermed tabe værdi på arbejdsmarkedet.

Økonomiske gevinster

Fokus på mental sundhed kan give mere end blot en varm fornemmelse i maven, understreger Zuzan Linnet Degani. Et godt arbejdsmiljø, som er præget af overskud og motivativerede medarbejdere, vil uden tvivl smitte af på virksomhedernes performance.

Vejen dertil går gennem et personligt lederskab.

- Vi arbejder med den coachende ledertype, som gør meget ud af at inddrage sine medarbejdere og skabe en mere ligeværdige relationer. Det kræver et godt kendskab til mennesker, hvis det skal lykkes, siger Zuzan Linnet Degani og nævner endnu en fordel:

- Hvis man formår at udøve et personligt lederskab, som er forståeligt og retningsgivende over for de yngre generationer, så er det muligt at opbygge en højere grad af loyalitet i branchen, som ellers er præget af lav anciennitet.

LÆS OGSÅ: Meny-købmand giver ungarbejdere frie tøjler på Instagram



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD