Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butikker er alt for dårlige til at energimærke





Thursday den 16 March 2017 kl. 06:00 - Kilde: Jyllands-Posten

En undersøgelse af 51 butikker viser, at energimærkningen af de solgte produkter i mange tilfælde er mangelfuld.

Mange butikker er alt for dårlige til at vise, hvilke energimærker der hører til hvilket produkt. Og det på trods af, at det er et lovkrav. Det skriver Jyllands-Posten.

Energimærket skal synliggøre det enkelte produkts energiforbrug. Det er et krav, at produkterne energimærkes, både i de fysiske butikker og i webbutikker. Men nu viser en undersøgelse af Energistyrelsen, som er gennemført i 51 butikker, at der er fejl i energimærkningen på hvert femte produkt.

I alt blev 5.631 produkter undersøgt. Ud af de 5.631 produkter var der fejl med energimærkningen på 1.093, det vil sige 19 procent.

Energistyrelsen kunne blandt andet konstatere, at 75 procent af tilfældene med fejl skyldes manglende energimærke. Den næsthyppigste fejl er, at mærket er placeret forkert. 

LÆS OGSÅ: Blødere krav til svanemærkning af supermarkeder

Læs hele artiklen på Jyllands-Posten


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD