Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers

Foto: Inspired by Kids



Friday den 6 February 2015 kl. 11:51 af: Freja Thorbech

Med en nyt digitalt univers vil name it levere relevant indhold til børnefamilier. Kædens butikker kan også drage fordel af det nye tiltag.

De danske børnefamilier skal kunne finde nyheder, ideer, tips og trends i et nyt e-univers, som name it nu lancerer.

Det danske børnetøjsbrand tager konsekvensen af, at forbrugerne bliver mere og mere digitale og vil med Inspired by Kids, som det nye online univers hedder, inspirere til at gøre hverdagen i familielivet endnu sjovere. Indholdet bliver leveret af freelance skribenter i et tæt redaktionelt samarbejde med name it.

- Vi danske børnefamilier har travlt som aldrig før, men samtidig ønsker vi en indholdsrig og positiv hverdag, hvor der er plads til fest, gode grin og inspiration. Vi har ladet os inspirere af børns nysgerrige tilgang til verden i udviklingen af sitet, og fyldt det med leg, kreativitet, rejser, mode, eventyr og gode madoplevelser, siger Trine Ørskov, der er projektleder på Inspired by Kids.

Skal spille sammen med butikkerne

Det nye e-univers skal også spille sammen med de godt 40 butikker, som name it har rundt om i landet.

- Vi tager udgangspunkt i, at den digitale verden er blevet en del af forbrugernes hverdag. Derfor har vi valgt at sige, at kan vi være relevante i forbrugernes bevidsthed og dermed dække noget af det behov, de har i deres hverdag, så tror vi helt automatisk, at det vil smitte af på deres opfattelse af vores brand. Det vil også betyde, at det vores fysiske butikker vil mærke en effekt i form af flere besøgende, siger Helle Schmidt Hansen, der er marketingschef hos name it, til detailfolk.dk.

Derudover vil man bruge de fysiske butikker som en markedsføringsplatform for det nye e-univers med forskellige kampagner, der skal gøre kunderne opmærksomme på Inspired by Kids.

Samtidig vil de lokale butikker også kunne bruge det nye univers til blandt andet at opdatere deres Facebook-følgere med relevant indhold.

- Det er klart, at når vi laver sådan et content site, så er det også med henblik på at kunne levere relevant content til de lokale Facebook-profiler, sådan at de kan dele det med deres kundegruppe og få den fysiske butik med på den digitale bølge, forklarer Helle Schmidt Hansen.

Hun peger samtidig på, at man hos name it arbejder ud fra en cross channel-tankegang

- Vi mener ikke, at man skal snakke online/offline længere. Vi skal bare være relevante for forbrugerne der, hvor de er. Nogle gange køber de ind online og nogle gange i fysiske butikker, men vi vil egentlig bare gerne have, at tingene hænger sammen, så det er nemt at være kunde i name it, siger Helle Schmidt Hansen.

Det er name its plan at udvide Inspired by Kids til flere markeder, men hele tiden med en lokal forankring. Det gør man ud fra en tankegang om, at børnefamiliers liv er forskellige rundt om i verden.

Name it er tilstede på 15 markeder med omkring 140 butikker.

LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde hopper med på genbrugsbølgen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD