Børneudstyrsbutikker er nødt til at satse på nettet
Hvis man vil tjene penge på at sælge børneudstyr, er man nødt til at være til stede online, vurderer flere aktører.
Det er på nettet, det sker, hvis man vil sælge udstyr til børn og babyer.
I hvert fald hvis man spørger aktørerne i branchen. Berlingske Business har talt med en række butikker, der sælger tøj eller udstyr til børn, og de bekræfter alle tendensen. Blandt andet kæden BabySam, der i 2012 fik et underskud på 394 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Giganttab hos babykæde
Her siger den adm. direktør Jeanette Aaen til Berlingske Business, at man har skulle omstille den traditionelle kæde til at være mere internetaktiv. Også fra børnetøjsmærket Norlie lyder en lignende melding. Her satser man nu udelukkende på netsalg. Det er blandt andet krisen, der kan tilskrives skiftet. De vordende mødre bruger færre penge, og benytter sig derfor i højere grad af nettet til at afsøge markedet. Samtidig falder omsætningen inden for branchen samlet set. Detailhandelsekspert Bruno Christensen siger til avisen, at branchen målt på omsætningen er halveret inden for de seneste seks-syv år.
LÆS OGSÅ: Ikea-grundlægger taber millioner på babyudstyr
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Flytter produktionen hjem fra Kina
Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved
Flügger præsenterer to nye navne i de øvre lag
Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Salling Group forlænger prisloftet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops