Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Bilka skuffer kunder med fejl i tilbudsavisen

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 6 August 2019 kl. 09:34 af: Ekstra Bladet & TV2

På grund af en svipser i tilbudsavisen troede mange kunder, at de havde vundet et stort gavekort til supermarkedskæden.

En trykfejl i Bilkas tilbudsavis har skabt forvirring.

Efter at have læst sætningen “Tillykke, du er den heldige vinder af et gavekort til Bilka” efterfulgt af beløbet 10.000 kroner, har mange læsere troet, at den var god nok.

Men det var den ikke, skriver Ekstra Bladet og TV2.

- Vi er rigtig ærgerlige over, at vi i tilbudsavisen mangler teksten, som beskriver, at der, som altid i vores konkurrencer af den her type, er tale om et fysisk, løst gavekort, som kunderne skal finde, skriver Tore Nederland, marketingchef i Bilka, i en mail til Ekstra Bladet.

I virkeligheden var der fem vindere, som har fundet et separat gavekort i avisen, og de burde ikke være i tvivl, lyder meldingen.

Forbrugerrådet: En grim sag

Flokken af skuffede kunder skal ikke gøre sig forhåbninger om økonomisk kompensation, selvom de føler sig vildledt. 

Men Bilka burde gøre en indsats for at glatte ud, lyder vurderingen fra Maria Liljeqvist, der er seniorjurist i Forbrugerrådet Tænk.

- Man kunne give dem en æske lækker chokolade, en god vin, en kæmpe is til børnene eller et eller andet, som viser, at det er vi rigtig, rigtig kede af er sket, siger hun til TV2 og fortsætter:

- Selvfølgelig har man som forbruger nu fået en forventning om at have vundet et gavekort på 10.000 kroner, og den forventning har man jo været i sin gode tro, eftersom man læser teksten og ser gavekortet, og det kan ikke forstås på andre måder, end at man nu har fået et gavekort på 10.000 kroner, så det er en rigtig ærgerlig situation og en rigtig grim sag, synes jeg.

LÆS OGSÅ: Populær kampagne giver Bilka og Føtex klager på halsen

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD