Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Populær kampagne giver Bilka og Føtex klager på halsen

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 25 June 2019 kl. 09:30 - Kilde: BT

Mange børn samler på små plastikfigurer fra Bilka og Føtex. Men kampagnen får klager fra flere kanter.

Når supermarkeder starter kampagner, hvor børn og barnlige sjæle kan samle på kort eller figurer, så bevæger de sig ud i usikkert shitstorm-terræn.

Tidligere har Salling Group været gennem en shitstorm på grund af nogle meget populære dyrekort. Og nu er klagerne igen begyndt at rulle ind.

I Føtex og Bilka har det gennem de seneste uger været muligt at samle på små plastikfigurer af dagligvarer. Men det har fået både samlere og miljøbevidste forbrugere til at klage, skriver BT.

Flere samlere er utilfredse over, at plastikfigurerne er ved at være udsolgt nogle uger før tid. De miljøbevidste mener, at kampagnen er et udtryk for hykleri, fordi Salling Group også arbejder på at mindske forbruget af plastik.

Salling Group beklager de udsolgte figurer, men forsvarer brugen af plastik.

- Men her er der tale om legetøj, som man gerne skulle kunne lege med i lang tid, og der holder plastik bedre, siger Mads Hvitved Grand, pressechef for Salling Group, blandt andet til BT.

LÆS OGSÅ: Storcenter retter ind efter klager - og får lille shitstorm retur

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD