Populær kampagne giver Bilka og Føtex klager på halsen
Mange børn samler på små plastikfigurer fra Bilka og Føtex. Men kampagnen får klager fra flere kanter.
Når supermarkeder starter kampagner, hvor børn og barnlige sjæle kan samle på kort eller figurer, så bevæger de sig ud i usikkert shitstorm-terræn.
Tidligere har Salling Group været gennem en shitstorm på grund af nogle meget populære dyrekort. Og nu er klagerne igen begyndt at rulle ind.
I Føtex og Bilka har det gennem de seneste uger været muligt at samle på små plastikfigurer af dagligvarer. Men det har fået både samlere og miljøbevidste forbrugere til at klage, skriver BT.
Flere samlere er utilfredse over, at plastikfigurerne er ved at være udsolgt nogle uger før tid. De miljøbevidste mener, at kampagnen er et udtryk for hykleri, fordi Salling Group også arbejder på at mindske forbruget af plastik.
Salling Group beklager de udsolgte figurer, men forsvarer brugen af plastik.
- Men her er der tale om legetøj, som man gerne skulle kunne lege med i lang tid, og der holder plastik bedre, siger Mads Hvitved Grand, pressechef for Salling Group, blandt andet til BT.
LÆS OGSÅ: Storcenter retter ind efter klager - og får lille shitstorm retur
Læs hele artiklen på BTFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter