Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Baresso lancerer ny brandstrategi

Foto: Baresso



Mandag den 26 januar 2015 kl. 15:50 af: Freja Thorbech

Med et nyt logo og et større fokus på kaffekædens historie vil Baresso forsøge at styrke sin markedsposition.

Nu kaster Baresso sig over en større make over i forsøget på at styrke sin position på det danske kaffemarked.

Den betyder blandt andet, at kaffekæden vil sætte fokus på fortællingen om Baressos italienske rødder. Det er en fortælling, der handler om, hvordan kædens stifter og ejer Kenneth Luciani voksede op i Rom og opbyggede en passion for god kaffe, som han bragte til Danmark og siden brugte som drivkraft til at åbne den første Baresso-kaffebar i år 2000.

- Baresso er ikke længere alene på markedet. Vi skal i langt højere grad vælges til end tidligere. Derfor er der behov for, at vi bliver bedre til at fortælle om os selv, siger kommerciel direktør i Baresso Coffee, Anders Wall, i en udtalelse.

Og den kommercielle direktør er ikke i tvivl om, at den omfattende make over vil styrke kaffekædens markedsposition.

Italiensk for begyndere

Samtidig betyder den nye strategi, at logoet på Baressos 45 kaffebarer rundt om i landet nu også vil ændre form og farve.

Væk er den røde ikon-kop, og i stedet er et mere caffè latte-farvet logo kommet til. Det er udstyret med samme streg, som man kender fra klassiske, italienske ikoner som Ferrari, Pirelli og Lambretta (se billede). Samtidig vil der være et budskab formuleret på italiensk på de nye kopper og alt salgsmateriale – suppleret med en lydparentes, som vejleder i korrekt udtale, så danskerne kan lære italiensk for begyndere.

I kaffebarerne vil vægudsmykningen med billeder fra kaffeplantager løbende blive udskiftet med stemningsbilleder fra kaffebarerne i 1960’ernes Italien.

- I de femten år, hvor Baresso har eksisteret, har vi lagt vægt på at fortælle danskerne om kaffens oprindelse og opskriften på gode kaffeoplevelser. Nu skal vi fortælle, hvor vores kaffepassion og viden stammer fra. Vi værner om vores italienske rødder, men vi har ikke gjort meget ud af at fortælle omverdenen om dem, siger Anders Wall.

Det er reklamebureauet Anew, der har været med til at udforme Baressos nye brandstrategi, efter bureauet vandt en udbudsrunde sidste forår.

LÆS OGSÅ: Conveniencekæde i nyt samarbejde med Baresso



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD