Babysam: Sådan har vi gennemført succesfuldt turnaround
Bedre butiksplaceringer er en af mange grunde til, at Babysam-kæden kan glæde sig over ’et godt år’.
Det går fortsat den rigtige vej for Babysam, som tidligere har været hårdt presset.
Således kan kæden, der sælger babytøj- og udsyr, efter en markant fremgang i omsætningen og driftsresultatet i 2014/15 nu også glæde sig over, at den positive udvikling forventes at fortsætte i regnskabsåret 2015/16, som er indledt med en tocifret omsætningsvækst.
Ifølge Babysam er kædens ’succesfulde turnaround’ gennemført, og i regnskabsåret 2014/15 øgede koncernen omsætningen med 6 procent til 387 millioner kroner drevet af fremgang i salget i butikkerne og webshoppen samt flytning og modernisering af udvalgte butikker.
Tilmed steg driftsresultatet (ebitda) før engangsomkostninger til 6,6 millioner kroner mod 0,7 millioner kroner året før. Det er sket som følge af omsætningsvæksten og reducerede omkostninger i forlængelse af optimeringen af koncernens butiksnetværk.
LÆS OGSÅ: Erfaren herre fra detailbranchen ny topchef i Babysam
Derfor fremgang
- Det blev et godt år for Babysam, og den markante fremgang i omsætning og driftsresultat understreger, at vores turnaround er lykkedes, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i Babysam-koncernen, i en pressemeddelelse.
Ifølge direktøren skyldes Babysams omsætningsvækst og fremgangen i driftsresultatet investeringer i bedre butiksplaceringer, driftsoptimering og styrkelse af den digitale tilstedeværelse samt nye services og bedre priser til kunderne.
- Vi fortsætter med at investere i vores butiksnetværk og digitale kanaler, så vi er til stede, hvor og når kunderne vil shoppe – uanset valg af platform.
- Det er vores opskrift på succes i den kommende årrække, hvor vi skal udnytte vores stærke markedsposition og finansielle styrke til at fortsætte den markante fremgang i omsætning og driftsresultat ved at tilbyde kunderne nem adgang til Babysams udvalg, forklarer Kenneth Nørgaard.
Stiller større krav
Babysam vil også stille større krav til kædens samarbejdspartnere, som skal være færre og større.
Ledelsen forventer fremgang i omsætningen og driftsresultatet i 2015/16.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Makkerpar bider sig fast i toppen af Netto Tyskland
Konkursramt kæde åbner butikkerne igen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops