Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Babysam: Sådan har vi gennemført succesfuldt turnaround

Foto: BabySam



Monday den 29 February 2016 kl. 10:39 af: Søren Duran Duus

Bedre butiksplaceringer er en af mange grunde til, at Babysam-kæden kan glæde sig over ’et godt år’.

Det går fortsat den rigtige vej for Babysam, som tidligere har været hårdt presset.

Således kan kæden, der sælger babytøj- og udsyr, efter en markant fremgang i omsætningen og driftsresultatet i 2014/15 nu også glæde sig over, at den positive udvikling forventes at fortsætte i regnskabsåret 2015/16, som er indledt med en tocifret omsætningsvækst.

Ifølge Babysam er kædens ’succesfulde turnaround’ gennemført, og i regnskabsåret 2014/15 øgede koncernen omsætningen med 6 procent til 387 millioner kroner drevet af fremgang i salget i butikkerne og webshoppen samt flytning og modernisering af udvalgte butikker.

Tilmed steg driftsresultatet (ebitda) før engangsomkostninger til 6,6 millioner kroner mod 0,7 millioner kroner året før. Det er sket som følge af omsætningsvæksten og reducerede omkostninger i forlængelse af optimeringen af koncernens butiksnetværk.

LÆS OGSÅ: Erfaren herre fra detailbranchen ny topchef i Babysam

Derfor fremgang

- Det blev et godt år for Babysam, og den markante fremgang i omsætning og driftsresultat understreger, at vores turnaround er lykkedes, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i Babysam-koncernen, i en pressemeddelelse.

Ifølge direktøren skyldes Babysams omsætningsvækst og fremgangen i driftsresultatet investeringer i bedre butiksplaceringer, driftsoptimering og styrkelse af den digitale tilstedeværelse samt nye services og bedre priser til kunderne.

- Vi fortsætter med at investere i vores butiksnetværk og digitale kanaler, så vi er til stede, hvor og når kunderne vil shoppe – uanset valg af platform.

- Det er vores opskrift på succes i den kommende årrække, hvor vi skal udnytte vores stærke markedsposition og finansielle styrke til at fortsætte den markante fremgang i omsætning og driftsresultat ved at tilbyde kunderne nem adgang til Babysams udvalg, forklarer Kenneth Nørgaard.

Stiller større krav

Babysam vil også stille større krav til kædens samarbejdspartnere, som skal være færre og større.

Ledelsen forventer fremgang i omsætningen og driftsresultatet i 2015/16.

LÆS OGSÅ: Ejere øjner profit på køb af kriseramt babykæde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD