Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Analyse af Generation Z - sådan når man den helt unge forbruger





Wednesday den 23 January 2019 kl. 10:48 af: Lise Møller Schilder

Der har været meget fokus på Generation Y som forbruger, men nu retter en ny analyse blikket mod Generation Z's krav til virksomhederne.

De sande digitale natives siges at være den gruppe, som er født efter 2001. De går også under navnet Generation Z, og de er ved at være myndige forbrugere.

Det er derfor interessant at finde ud af, hvilke værdier de lægger vægt på som forbrugere, hvilket Retail Institute Scandinavia har gjort i en ny rapport. De kalder Generation Z for den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde.

- Vi ser lige nu et stigende antal retailere og brands, der øger deres fokus på bl.a. bæredygtighed og social bevidsthed bl.a. som reaktion på, at Generation Y er en meget bevidst forbrugergruppe – og vores undersøgelser viser, at der er god grund til at fortsætte CSR-arbejdet fremadrettet, for Generation Z har endnu højere forventninger på det punkt, fortæller forbruger- og retailekspert Dorte Wimmer i en pressemeddelelse.

Socialt ansvar og bæredygtighed

Bæredygtighed er blandt de områder, som gruppen lægger meget vægt på. Mens det for 74 pct. af danskerne er vigtigt, at produkter og butikker har en bæredygtig profil, gælder det for hele 83 pct. af Generation Z.

I tidligere generationer har det især været kvinderne, som har lagt vægt på bæredygtighed, men i Generation Z er det i næsten lige høj grad begge køn. Gruppen går også op i, at virksomheder tager socialt ansvar.

- De danske forbrugere, og især Generation Z, har i dag høje krav til virksomhederne om, at de aktivt skal vise, at de kæmper for en bedre verden igennem en stillingtagen til samfundsmæssige debatter og politiske spørgsmål – også problematikker, der som sådan ikke har noget at gøre med deres egen forretning, fortæller Dorte Wimmer.

LÆS OGSÅ: Sådan bliver Generation Y begejstret for at købe ind



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD