Amazon tester eget modebrand i stilhed
Amazon har efterhånden bredt sig godt ud over detailhandlen. Nu har internetgiganten også startet eget modebrand.
Det er ikke mange måneder siden, at Mærsk proklamerede, at shippingvirksomheden kunne blive nødt til at ændre struktur, blandt andet på grund af konkurrence fra Amazon.
Den nyhed kom i kølvandet på, at Amazon havde meldt ud, at man ville åbne fremtidens supermarked stort set uden ansatte. Nu bevæger Amazon sig så ind på et nyt område.
Internetgiganten har nemlig startet sit eget tøjbrand kaldet 'Find'. Det skriver Drapers. Brandet sælger tøj i discountsegmentet til både mænd og kvinder.
Du kan se Finds produkter her. I alt introducerer Find omkring 400 forskellige varer online, som er tilgængelige via Amazons Prime medlemskab. Medlemsskabet giver desuden ubegrænset levering på én dag og gratis tilbagelevering for et årligt gebyr på 79 pund svarende til 700 kroner.
En anonym kilde har fortalt Drapers, at Amazon afprøver produkterne lige nu og planlægger en større lancering til efteråret 2017.
- De har et godt team med folk fra Marks & Spencer og Primark, og jeg tror, det vil skræmme livet ud af nogle af high street-forhandlere, fordi de allerede har så meget data fra de mærker, de allerede har, siger kilden til Drapers.
Amazon har ikke ønsket at give en kommentar til Drapers.
LÆS OGSÅ: Efter Amazon Go - her er fremtiden for detailbranchen
Læs hele artiklen på DrapersFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops