25 forskellige spil har været kæmpe succes for møbelkæde
Der kan indsamles svimlende meget data, når kunderne deltager i diverse spilkampagner. Møbelkæde jubler over resultaterne.
ID-Design, der står bag Ilva og Idémøbler, har fået blod på tanden, når det drejer sig om digitale spilkampagner. Det skriver Dansk Markedsføring.
Firmaet, der er en del af Lars Larsens Jysk-koncern, har det seneste år lavet spilkampagner i form af quizzer, vendespil, skrabekort og julekalendere. I alt 25 spilkampagner er det blevet til, og det har betydet, at ID-Design nu har sikret sig 800.000 registrerede deltagelser.
- Udover en anderledes og sjov form for content giver det også indsigt i brugernes præferencer og holdninger i forhold til vores brand og produkter – en indsigt, der gør os klogere og stærkere i vores kommunikation med kunden, siger Emma Liv Poulsen, der er Online Brand Manager i ID-Design.
ID-Design laver selv spillene. De har købt adgang til en platform, som er produceret af firmaet Lead:famlys, der giver dem mulighed for at arbejde med 17 forskellige spilkoncepter. Og det ser ud til, at danskerne hellere end gerne afleverer oplysninger om sig selv for at deltage i spillene.
- Hvis jeg skal være helt ærlig, så er vi da selv lidt overraskede over, hvor meget data vores kunder kan opsamle i forbindelse med denne type kampagner, siger direktør i Lead:famlys, Martin Bjørn Madsen.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæder vil markedsføre sig med computerspil
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops