Supermarkedskæder vil markedsføre sig med computerspil
Dagrofa har haft så stor succes med at markedsføre sig via computerspil, at koncernen nu investerer i mere gamification.
Det giver mening at involvere kunderne i små computerspil, hvis man gerne vil sælge flere produkter i supermarkedet. Det mener Dagrofa, der blandt andet står bag Meny, Spar og MinKøbmand.
Ifølge Bureaubiz har Dagrofa haft succes med at bruge elementer fra onlinespil i deres markedsføring. Derfor har Dagrofa startet et samarbejde med softwarevirksomheden Lead:famlys.
Virksomheden har en abonnementsbaseret aktiveringsplatform med gamification som omdrejningspunkt. Gamification handler om at aktivere og engagere sine kunder via konkurrencer og spilelementer.
- Vi har oplevet virkelig god respons på forskellige spiltyper som julekalender og eksempelvis onlineskrabekort. Vi har derfor dels ønsket at øge frekvensen på disse typer af kampagner og dels ønsket at finde et fælles udgangspunkt for Meny, Spar og MinKøbmand, siger loyalitets- og onlinechef hos Dagrofa, Lasse Gubbertsen, til Bureaubiz.
LÆS OGSÅ: Video: Fleggaard hyrer Casper C i ny kæmpesatsning
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter