Derfor virker trykte reklamer bedre end web
En ny undersøgelse ser på, hvordan hjernen reagerer på bestemte typer reklamer. Særligt den trykte reklame gør indtryk.
Postnord står bag en ny undersøgelse, som viser, at trykte reklamer har den mest positive effekt på modtageren.
Det er selvfølgelig meget belejligt for Postnord, at undersøgelsen falder sådan ud. Men Postnord har allieret sig med flere andre spillere, som også står på mål for undersøgelsens resultater. Det gælder reklamebureauet Hjaltelin Stahl, research og konsulentfirmaet Ipsos og konsulentfirmaet Neurons Inc, der arbejder med neurovidenskab.
Det skriver Bureaubiz
- 200 personer fra Danmark og Sverige deltog i undersøgelsen, som benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom hjernescanning og eyetracking til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, imens de præsenteres for tryk- og digitalreklamer, skriver Bureaubiz.
Undersøgelsen viste, at mennesker har nemmere ved at fokusere på trykte reklamer, som vækker flere positive følelser. De digitale reklamer skaber til gengæld mere kognitiv stress. Det giver en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet.
- Konklusionen er hermed, at man først bør markedsføre sig via trykt reklame for at opbygge en positiv opmærksomhed for herefter at ty til digitale kanaler. Denne rækkefølge – tryk først, så digitale – forstærker effekten af brandkommunikationen, siger marketingchef i PostNord i Danmark, Brian Jakobsen.
LÆS OGSÅ: Dansk betalings-app hyrer Gulddreng til reklame
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter