Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Derfor virker trykte reklamer bedre end web

Foto: detailfolk.dk



Friday den 7 July 2017 kl. 09:52 - Kilde: Bureaubiz

En ny undersøgelse ser på, hvordan hjernen reagerer på bestemte typer reklamer. Særligt den trykte reklame gør indtryk.

Postnord står bag en ny undersøgelse, som viser, at trykte reklamer har den mest positive effekt på modtageren.

Det er selvfølgelig meget belejligt for Postnord, at undersøgelsen falder sådan ud. Men Postnord har allieret sig med flere andre spillere, som også står på mål for undersøgelsens resultater. Det gælder reklamebureauet Hjaltelin Stahl, research og konsulentfirmaet Ipsos og konsulentfirmaet Neurons Inc, der arbejder med neurovidenskab.

Det skriver Bureaubiz

- 200 personer fra Danmark og Sverige deltog i undersøgelsen, som benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom hjernescanning og eyetracking til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, imens de præsenteres for tryk- og digitalreklamer, skriver Bureaubiz.

Undersøgelsen viste, at mennesker har nemmere ved at fokusere på trykte reklamer, som vækker flere positive følelser. De digitale reklamer skaber til gengæld mere kognitiv stress. Det giver en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet.

- Konklusionen er hermed, at man først bør markedsføre sig via trykt reklame for at opbygge en positiv opmærksomhed for herefter at ty til digitale kanaler. Denne rækkefølge – tryk først, så digitale – forstærker effekten af brandkommunikationen, siger marketingchef i PostNord i Danmark, Brian Jakobsen.

LÆS OGSÅ: Dansk betalings-app hyrer Gulddreng til reklame

Læs hele artiklen på Bureaubiz


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD