Outdoor-reklamer styrker forbrugernes købelyst
Reklamer på busstoppesteder og i gågader kan sætte gang i købelysten hos en stor gruppe forbrugere, viser ny analyse.
De mange outdoor-reklamer, man støder på overalt i bybilledet, giver rigtig mange forbrugere lyst til at trække i spenderbukserne.
Sådan lyder en af konklusionerne på et nyt effektstudie, som outdoor-reklamefirmaet AFA JCDecaux har gennemført sammen med mediebureauet Carat.
I undersøgelsen bliver en gruppe af forbrugere under betegnelsen “husstandens ansvarlige for dagligvareindkøb” spurgt om deres forhold til udendørs reklamer. Her svarer 82 procent, at de lægger mærke til dem, mens 39 procent mener, at reklamerne direkte øger deres købelyst.
- Studiet viser, at de indkøbsansvarlige ser outdoorreklamer mange steder og ikke kun ude foran butikken. De lægger også mærke til reklamer ved busstoppesteder, togstationer og i gågader, siger Mai Britt Lundstrøm, Insights & Business Development Manager hos AFA JCDecaux.
Samtidig svarer 31 procent, at en outdoor-reklame har fået dem til eksempelvis at søge efter produktinformation på nettet eller besøge den pågældende annoncørs hjemmeside.
- På plussiden synes jeg også, at forbrugernes involvering i outdoorreklamer, er værd at nævne. Vi har alle i dag mobilen med på farten, så man kan hurtigt og nemt læse tilbudsaviser, og så er der ikke langt fra eksponering til handling, fortsætter hun.
Undersøgelsen af de indkøbsansvarliges syn på outdoor-reklamer er baseret på 1.940 interviews. I hele studiet indgår 3.000 interviews.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter