Legetøjskæde afprøver ny reklame-strategi
Udbrydere fra Legekæden er gået sammen om en fælles webshop. De har hyret en youtuber til at trække de unge kunder ind.
De fem udbrydere af Legekæden, der har startet deres egen onlinebutik Kids Coolshop, satser på en ny form for marketing for at lokke børn og unge ind i butikken. Det skriver mediet Bureaubiz.
De satser især på Youtube, som er det foretrukne medie for mange unge. Kids Coolshop har derfor ansat sin egen Youtuber, som går under navnet Mester K. Det fortæller Malene Spange, der er administrerende direktør i Kidvertising, som er reklamebureauet, der står bag den nye butiks strategi.
- Kids Coolshop har simpelthen ansat deres egen Youtuber. Vi har været gennem en casting og fundet en 22-årig, der har erfaring fra showbizz og er vant til at arbejde med børn, siger Malene Spange og fortsætter:
- Det bliver hans opgave dagligt at være i dialog med børnene. Han kommer også til at have børn med i studiet, hvor de sammen leger og vurderer hvor sjove forskellige ting er. Han er kort sagt legemester.
Netbutikken Kids Coolshop kom til verden, da fem større butikker i Legekæden brød ud og gik sammen med web-shoppen Coolshop. På den måde har butikkerne fået en tilstedeværelse på nettet og Coolshop har fået en fysisk forankring i de fem butikker.
LÆS OGSÅ: Her er Danmarks nye legetøjskæde
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter