Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Topchef: Her er fremtidens Tiger

Foto: Tiger



Thursday den 22 February 2018 kl. 09:19 - Kilde: Berlingske Business

Produkterne hos Flying Tiger Copenhagen var blevet for fjollede og dyre, mener topchef. Hun vil trække forretningen tilbage på sporet.

Efter et år med faldende indtjening skal Flying Tiger Copenhagen søge tilbage til rødderne. Sådan lyder budskabet fra topchef Mette Maix, som torsdag har givet et større interview til Berlingske Business.

Hun vil gøre op med de mange “fjollede” og “dyre” varer, som der var kommet flere og flere af i butikkerne under forgængeren, Xavier Vidal.

- Det skabte forvirring internt, specielt hos indkøberne, om hvad vi skulle købe ind til, om alt pludselig var spøg og skæmt. Det skal det slet ikke være. Vi er her for at lave designprodukter med vores eget, unikke grafiske udtryk, og produkter med varme og farver, som vi er kendt for, siger Mette Maix til Berlingske Business.

Mette Maix kom til Flying Tiger Copenhagen i kølvandet på et skuffende regnskab for 2016, hvor overskuddet dykkede fra 210 mio. kroner til 82 mio. Omsætningen landede på 4,3 mia. kroner.

Flying Tiger Copenhagen driver lige nu 866 butikker i 30 lande. Sidste år åbnede 123 butikker, og den næste satsning er på det amerikanske marked, hvor de første butikker allerede er åbnet.

LÆS OGSÅ: Medie: Kapitalfond overvejer salg af Tiger-kæden

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD