Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Alle salgskanalerne fortæller den samme historie, forklarer Matas’ topchef. Kundetrafikken stiger, og det smitter af på regnskabstallene.
I regnskabsårets første kvartal, som strækker sig fra 1. april til 30. juni, har Matas løftet omsætningen til 1,053 mia. kroner.
Set i forhold til samme periode sidste år, så er forbedringen på 3,2 procent. Det skyldes først og fremmest flere kunder i butikkerne, forklarer den adm. direktør for Matas A/S, Gregers Wedell-Wedellsborg.
- Vi glæder os over, at Matas voksede i første kvartal, fordi kunderne handlede hyppigere på tværs af alle vores kanaler, siger han og fortsætter:
- Vores strategi er at tilbyde kunderne et større og større sortiment. Vi lancerede derfor 21 nye brands i kvartalet, og udvidede sortimentet inden for både sundhed og skønhed med tusindvis af nye produkter.
De fysiske butikker stod for den største absolutte fremgang med en vækst på 28 millioner kroner, mens engrossalget steg relativt mest med 16 procent.
Antallet af transaktioner steg desuden med 8,3 procent, hvorimod den gennemsnitlige basket size faldt med 4,7 procent til 187 kroner pr. transaktion.
På bundlinjen oplever Matas også fremgang med et plus på 69,1 millioner kroner efter skat. Men det skyldes primært faldende afskrivninger.
LÆS OGSÅ: En topfigur fra dansk erhvervsliv får rolle i Matas
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tidligere topfigur får plads i KFI-bestyrelse
Landsdækkende kæde sælger mere - men indtjeningen dykker
Marketingchefen i Irma forlader Coop
Nemlig.com indgår overenskomst med 3F
Kunder tømmer butikkerne for varer med Irma-logoet
Joe & the Juice må betale millioner i sag om diskrimination
Firma bag ubemandede butikker indgår aftale med ny kæde
Ny discountkæde bruger grænsehandlen i markedsføringen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops