Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Talentcamps skal finde fremtidens stjerner hos dagligvarekæder

HR-chef Claus Kjeldsen har ansvaret for både Superbrugsen og Dagli’brugsen
Foto: Privat



Tirsdag den 19 januar 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Superbrugsen og Dagli’brugsen har søsat det mest omfattende talentudviklingsforløb i kædernes historie. Det er der flere grunde til.

Talentfulde medarbejdere vil altid være i høj kurs.

Sådan tænker man også hos Superbrugsen og Dagli’brugsen i forbindelse med kædernes nyeste strategiske tiltag ’Det gode uddelerskab’.

Kort fortalt går ’Det gode uddelerskab’ ud på at sikre en større decentral grad af beslutning i den enkelte butik med det formål at sikre en øget kundetilfredshed, en øget medarbejdertilfredshed, en øget omsætning og i den sidste ende en forbedret indtjening.

Det forklarer HR-chef Claus Kjeldsen, som har ansvaret for både Superbrugsen og Dagli’brugsen, i et interview med detailfolk.dk.

- Det gode uddelerskab, som internt i kæden er blevet et ’begreb', blev igangsat, fordi kædeledelsen har den klare opfattelse, at mange beslutninger bedst træffes decentralt, og at effekten af disse decentrale beslutninger giver en yderligere indtjeningsevne i kæden til gavn for den fortsatte udvikling af hele kæden, forklarer Claus Kjeldsen.

Kundetilfredshed (måles to gange årligt), medarbejdertilfredshed (måles én gang årligt) samt øget indtjening i den enkelte butik - og dermed i kæden som helhed - er fokusområderne.

LÆS OGSÅ: Superbrugsen efter svære år: Sådan er vi blevet en succes

Ambitiøs talentudviklingsforløb

Claus Kjeldsen fremhæver flere vigtige tiltag i ’Det gode uddelerskab’:

- Det handler overordnet om, at uddelerne har fået en øget beslutningskompetence i egne butikker som midlet til at opnå en forbedret indtjeningsevne i kæden. Endvidere opbygningen af hele talentudviklingsforløbet som forudsætning for at sikre de bedst mulige kompetencer til kædens butikker - og dermed sikre momentum i den fremtidige udvikling af kæden.

- Vi har i forbindelse med ’Det gode uddelerskab’ igangsat det mest omfattende talentudviklingsforløb, så vi sikrer, at vi har de kommende uddelere, souschefer, slagtermestre samt salgsledere til frugt og grønt. Så det er ikke bare udvikling til uddelerstillingen, men til hele ledergruppeniveauet i kædens butikker, som er væsentlige forudsætninger. På samme måde som et fodboldhold så er det vigtigt, at vi har ’spillere på reservebænken’, der kan komme på bane, når der bliver behov for det, forklarer Claus Kjeldsen.

LÆS OGSÅ: Superbrugsen: Sådan er vores nye flagskib

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD