Svarer igen på kæmpe stikpille fra Netto
Hos Irma valgte de straks at gå med på legen, da Netto satte et banner op lige ved siden af butikken og postede det på de sociale medier.
På Nørreport i København har Netto hængt et banner op lige ved siden af Irma-butikken. Se det nedest på siden.
“Få råd til at gå i Irma - Gå i Netto”, står der med så store bogstaver, at de forbipasserende på det travle knudepunkt midt i byen næppe kan undgå at lægge mærke til det.
Stikpillen er også blevet lagt op på det sociale medie Twitter af den adm. direktør for Salling Group, Per Bank, med forventning om et modsvar fra konkurrenten. Og ganske rigtigt.
Irma lod ikke muligheden for et comeback passere. Som svar har de postet et billede af banneret med en enkelt rettelse, så der nu står “Få lyst til at gå i Irma - Gå i Netto.
- Tak for skulderklappet, Netto. Det er dejligt at vide, at I også tænker på os som de sted, man allerhelst vil handle, skriver Irma i sit modsvar.
Til Dansk Markedsføring forklarer marketingchefen i Irma, Lise Hørdam, at drilleriet fik hendes afdeling til at sætte alt ind på et kreativt svar mandag morgen.
- Vi vil hellere komme med et kreativt modsvar end at være sure på konkurrenten. Så vi vil vise overskud. Og nu fokuserer de på prisen i deres reklame, men jeg tænker, at vi kan noget helt andet end Netto på service og kvalitet, som vi indarbejder i vores udspil, sagde Lise Hørdam til Dansk Markedsføring.
Så har Netto marketing været igang igen 😊, sikker på der kommer et godt modtræk! pic.twitter.com/IDs6Y71nl7
— Per Bank (@PerBank1) September 5, 2022
LÆS OGSÅ: Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops