Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Supermarkeder får flere egne mærker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 13 September 2013 kl. 14:21 - Kilde: Jyllands-Posten

De danske supermarkeder får flere såkaldte private labels på hylderne, viser nye tal.

Flere og flere varer på supermarkedernes hylder er kædernes egne mærker, de såkaldte private labels.

De danske supermarkeder fører 31 procent private labels, mens de for ti år siden førte 22 procent. I alt udgør salget af private labels 25 procent af supermarkedernes salg, viser tal fra den europæiske organisation for producenter af private label, skriver Jyllands-Posten.

Det huer ikke de danske dagligvareleverandører, der mener, at udviklingen er hæmmer konkurrencen. Supermarkedskæderne har med private labels for stor kontrol med prissætningen, fortæller direktør i Dagligvareleverandørerne, Niels Jensen, til Jyllands-Posten.

Hos Dansk Supermarked siger private label manager, Are Ellingsve, at man med private labels giver kunderne, hvad de efterspørger.

LÆS OGSÅ: Private labels øger supermarkedernes magt

Læs hele artiklen på Jyllands-Posten


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD