SuperBrugsen vil øge antallet af hverdagskunder
Selvom SuperBrugsen har nedsat prisen på en lang række varer, lader kunderne vente på sig. Folk skal opdage, hvad vi kan, siger kædedirektør.
Der er hård konkurrence mellem supermarkederne og discountkæderne. I den kamp har SuperBrugsen også meldt sig på banen. Kæden har sænket priserne på 1000 varenumre, men desværre har det endnu ikke haft den ønskede effekt. Det skriver Fødevarewatch.
- Vi står langt stærkere i markedet med de lavere priser. Men at få folk til at kvittere for det, kræver et langt og sejt træk. Vi skal derfor blive ved med at fortælle om det og vise kunderne det ved at iscenesætte det i butikkerne og i vores markedsføring, siger kædedirektør, Jesper K. Andersen, til Fødevarewatch.
Han forklarer, at SuperBrugsen har godt fat i weekendkunderne, men det kniber med at lokke folk til i hverdagen, hvor de ofte vælger discount.
Coop vil derfor teste en en ny type tilbudsavis. Her er fokus på de varer, som kunderne ellers køber hos konkurrenterne. Oven i dette skal et større sats på convenience lokke kunderne ind i butikken i hverdagene.
- Vi har stor vækst inden for kategorien, men der er ingen tvivl om, at vi skal udvikle os mere. Jeg tror, vi vil opleve en anden slags medarbejdere i vores produktionsområde. Vi kommer til at have kokke i nogle af vores butikker, fordi det er vigtigt, at vi har nogen, der kan forstå den verden, siger kædedirektøren.
LÆS OGSÅ: Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Læs hele artiklen på FødevarewatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Opsplittet detailhandel ramt af historisk nedgang i december
Medie: Tiger-stifter har fået tilbud om at købe svækket livsværk tilbage
Direktøren for toneangivende netbutik siger stop
Slagen Magasin-ejer er solgt: 12.000 job kan gå tabt
Overrasket direktør trækker stikket på succesfuldt koncept
Flere betaler husleje: Men butikkerne står svagere end før
Jack & Jones sigter efter unge kvinder med spritnyt brand
Giver fem modsvar til ministeren i sag om skæve nonfood-regler
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Direktøren for toneangivende netbutik siger stop
Medie: Tiger-stifter har fået tilbud om at købe svækket livsværk tilbage
Opsplittet detailhandel ramt af historisk nedgang i december
Overrasket direktør trækker stikket på succesfuldt koncept
Seneste nyheder
Opsplittet detailhandel ramt af historisk nedgang i december
Medie: Tiger-stifter har fået tilbud om at købe svækket livsværk tilbage
Direktøren for toneangivende netbutik siger stop
Slagen Magasin-ejer er solgt: 12.000 job kan gå tabt
Overrasket direktør trækker stikket på succesfuldt koncept
Seneste blogindlæg
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker